Com afrontar el dol des de la resiliència a l'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Adame Obrador, María Teresa
dc.contributor.author Aparicio Sintes, Claudia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-07-26T10:18:05Z
dc.date.available 2022-07-26T10:18:05Z
dc.date.issued 2022-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159500
dc.description.abstract [cat] Actualment, el dol i la mort són temes molt poc treballats a les escoles, per causa del fet que aquest continua essent un tema tabú a la societat, i sobretot a l’hora de tractar-lo amb els infants, donat que es creu que és millor ocultar-los aquestes coses. L’objectiu general d’aquest treball és donar a conèixer com es pot treballar el dol a través de la resiliència a les aules d’educació primària. Partint del que diuen diferents autors sobre el dol, la resiliència, i quin tractament tenen en l’àmbit de l’educació, i per tal de poder complir aquest i la resta d’objectius plantejats, s’ha portat a terme una recerca de recursos i materials, dirigits a alumnes, famílies i mestres, dels quals se n’ha fet una selecció i una posterior anàlisi, amb algunes propostes d’activitats per portar a terme a l’aula. Després d’analitzar els resultats, es va poder concloure que, tot i que sí que hi ha materials per a tots els membres de la comunitat educativa, aquest és limitat i poc variat, i a més gairebé no n’hi ha que es relacionin amb la resiliència. Per altra banda, el tractament del dol i la mort no estan reflectits a cap de les matèries del currículum d’educació primària de les Illes Balears. ca
dc.description.abstract [eng] Currently, mourning and death are topics that are rarely studied in schools because it continues to be a taboo subject, and especially when dealing with children, as it believed that is better to hide. The overall goal of this work is to show grief can be worked through resilience in primary school classrooms. Based on what different authors say about mourning, resilience, and how they are treated in the field of education, and in order to be able to meet this and other goals, a search has been carried out resources and materials, aimed at students, families and teachers of which a selection and subsequent analysis have been made, with some suggestions for activities to carried out in the classroom. After analyzing the results, it could be concluded that, although there are materials for all members of the educational community, this is limited and not very varied, and in addition there are almost none that are related to the resilience. On the other hand, the treatment of mourning and death is not reflected in any of the subjects in the primary education curriculum of the Balearic Islands. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Dol ca
dc.subject.other Mort ca
dc.subject.other Resiliència ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Mourning ca
dc.subject.other Death ca
dc.subject.other Resilience ca
dc.subject.other Education ca
dc.title Com afrontar el dol des de la resiliència a l'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics