[cat] En aquest treball de fi de grau es tractarà el tema de la llengua de signes i la comunicació bimodal, entenent-les com unes eines que es podrien introduir a les aules d’infantil per estimular la comunicació dels infants, però sobretot, per utilitzar-les com a estratègies que facilitin la comprensió de la vida a l’aula i que, l’escola en general, sigui inclusiva, pels alumnes amb sordesa i també pels oients.
El treball se centrarà en l’estudi del cas concret d’un grup d’infants de 2n d’Educació Infantil, tots oients, però aprenents de la llengua de signes i de la comunicació bimodal. S’hi analitzarà la capacitat d’adquisició del llenguatge, de la comprensió i el grau de comunicació dels infants amb aquests dos models lingüístics. De la mateixa manera, es pretén demostrar, o no, els beneficis de la llengua de signes i de la comunicació bimodal, i esbrinar si l’ús freqüent d’aquests models facilita l’adquisició de la llengua oral en infants que es troben en les etapes inicials del desenvolupament del llenguatge.