[cat] En el present treball de final de grau es realitza una revisió i investigació bibliogràfica sobre els predictors de la lectura a Educació Infantil per prevenir la dislèxia. El desenvolupament del treball, s’ha basat per una part, en l’explicació del concepte de la dislèxia, les seves causes, les fases que formen part de l’adquisició lectora i els prerequisits previs a l’aprenentatge lector. Per una altra part, es descriu la identificació dels senyals d’alerta que podem trobar en l’etapa preescolar, la importància de la intervenció familiar i educativa i el suport del Test Prolexia per la detecció precoç de la dislèxia.
[eng] This Final Degree Project aims to undertake a bibliographic revision and investigation on reading skills predictors to prevent dyslexia in preschool education. One side, this work is based on the explanation of the concept of dyslexia together with its causes, the reading acquisition phases and the prerequisites for reading literacy. On the other hand, the identification of warning signals in early education, the importance of family and educational intervention and the aid of the Prolexia Test is described for the early detection of dyslexia.