[cat] Actualment, ja és una necessitat la transformació de les escoles cap a contextos inclusius, que permetrà respectar el dret de l’alumnat a ser atès i acompanyat per aprendre. L’objectiu principal d’aquest treball present és conèixer si els ambients d’aprenentatge és una metodologia afavoridora cap a la inclusió educativa. Aquest treball es basa en un treball empíric que requereix d’una recerca bibliogràfica i un estudi qualitatiu d’una realitat concreta. Finalment, es presentarà el sistema de categories, els resultats i les conclusions. Treballar per ambients d’aprenentatge suposa flexibilitzar el temps, l’espai, les activitats, els agrupaments... És el context que s’adapta a les necessitats dels infants. Així, el mestre esdevé un paper de guia i l’alumne un paper de protagonista actiu, construint el seu aprenentatge. Els ambients d’aprenentatge poden garantir la presència, la participació i el progrés de tot l’alumnat, sent així una metodologia favorable per la inclusió.
[eng] Currently, schools’ transformation is already a necessity towards inclusive contexts will allow to respect the right of students to be attended and accompanied to learn. The main objective of the present work is to know if learning environments are a flattering methodology towards educational inclusion. This work is based on empirical research that requires bibliographic research and a qualitative study of a specific reality. Finally, the system of categories, results and conclusions will be presented. Working for learning environments means making time, space, activities, groupings more flexible... It is the context that adapts to the needs of children. Thus, the teacher becomes a role of guide and the student a role of active protagonist, building his learning. The learning environments can guarantee the presence, participation and progress of all students, thus being a favourable methodology for inclusion.