La relació entre la prematuritat i el Trastorn de l'Espectre Autista

Show simple item record

dc.contributor López Panadés, Raül
dc.contributor.author Montero Pardo, Bàrbara
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-11-21T12:31:50Z
dc.date.available 2022-11-21T12:31:50Z
dc.date.issued 2022-11-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159929
dc.description.abstract [cat] Un infant prematur és el que neix en una edat gestacional inferior a 32-37 setmanes i amb menys de 1.000-1.500gr i aquest sol presentar complicacions mèdiques com l’aparició d’un trastorn com podria ser el TEA. El què pretén el present document és investigar si existeix una relació entre la prematuritat i el TEA. Aquesta investigació es durà a terme mitjançant una revisió sistemàtica de 25 documents científics i d’investigació. Una inferior edat gestacional, el baix pes en néixer, factors clínics i socials plasmats al document, entre altres, són condicionants per l’aparició del TEA en infants prematurs. Així doncs, es podria afirmar que la relació entre els dos conceptes hi és present, tot i que encara s’han de fer moltes investigacions i la literatura ha de seguir avançant per poder intervenir precoçment. L’escola ha de participar en el diagnòstic de l’infant, per tant, els mestres han de rebre més formació d’aquest àmbit per tal de poder intervenir qualitativament i així poder formar part dels dos processos: la detecció i la intervenció en l’infant prematur. ca
dc.description.abstract [eng] A premature infant is an infant born at a gestational age of less than 32-37 weeks and less than 1,000-1,500g and may present medical complications such as the onset of a disorder like ASD. The aim of this document is to investigate whether there is a relationship between prematurity and ASD. This research was carried out through a systematic review of 25 scientific and research documents. A lower gestational age, low birth weight, clinical and social factors reflected in the document, among others, are conditions for the onset of ASD in premature infants. Thus, it could be stated that the relationship between the two concepts is present, although there is still much research to be done and the literature must continue to advance in order to be able to intervene early. The school must participate in the diagnosis of the infant, therefore, teachers must receive more training in this area in order to be able to intervene qualitatively and thus be part of the two processes: the detection and intervention of the premature infant. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other prematuritat ca
dc.subject.other prematur ca
dc.subject.other edat gestacional ca
dc.subject.other baix pes en néixer ca
dc.subject.other prematurity ca
dc.subject.other premature ca
dc.subject.other gestational age ca
dc.subject.other low birth weight ca
dc.title La relació entre la prematuritat i el Trastorn de l'Espectre Autista ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics