[cat] Aquest treball de fi de grau (TFG) fa un recorregut per les diferents teories d’aprenentatge,
(centrant-se en la metodologia constructivista), l’aprenentatge de les matemàtiques a l’etapa
d’Educació Infantil, el desenvolupament de la capacitat logicomatemàtica en els infants, els
beneficis del material manipulable i de l’educació sensorial i la importància del paper de
l’educador dins l’aprenentatge dels alumnes.
A més, proposa una intervenció educativa per a poder treballar el pensament
logicomatemàtic en una aula d’infants de 3-4 anys. Partint d’un material que fomenta la
manipulació, la llibertat i l’autonomia dels nens.
Finalment, s’ha analitzat en profunditat la posada en pràctica de la proposta i s’han extret
tota una sèrie de conclusions sobre el grup classe en concret.
[eng] This Final Degree Project (TFG) draws on different learning theories, (centrizing in
constructivist methodology), learning mathematics in the stage of Child Education,
developing the ability of logicomathematics in children, the benefits of manipulative
material and sensory education, and the importance of the role of the educator in learning
pupils.
In addition, he proposes educational intervention in order to be able to work logicomatic
thinking in a 3-4 year classroom. On the basis of a material that promotes the manipulation,
freedom and autonomy of children.
Finally, the implementation of the proposal has been analysed in depth and a whole series
of conclusions have been drawn on the class group in particular.