La literatura infantil com a mitjà per aprendre a gestionar les emocions

Show simple item record

dc.contributor de la Pau Janer, Maria
dc.contributor.author Mir Martí, Maria Magdalena
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-03-08T11:16:11Z
dc.date.available 2023-03-08T11:16:11Z
dc.date.issued 2023-03-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/160222
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau pretén demostrar la importància que té saber gestionar les emocions i la necessitat d’introduir-les a les aules des de l’etapa d’educació infantil. A través de la meva experiència en el món de l’educació, he comprovat que els infants necessiten aprendre a identificar, reconèixer i gestionar les emocions. Penso que la millor manera de fer-ho és a través de la literatura infantil, concretament a través dels contes, perquè la literatura fomenta calma, i ens introdueix dins un món de fantasia amb personatges amb els quals et pots identificar i evadir-te del món real, creant cada infant, el seu propi món interior. Avui en dia, fa molta falta, no només en l’àmbit de l’educació, sinó també saber-les gestionar i canalitzar en el món en general, ja que ens serviran durant totes les etapes de la nostra vida. La principal raó de què els adults no en sabem és perquè la intel·ligència emocional no ha tingut importància a la nostra infància. Aleshores, hem de començar des de l’etapa d’infantil, perquè els nostres alumnes, seran els futurs adults de la nostra societat. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of this final degree project is to highlight the importance of knowing how to manage emotions in the classroom and work with them from an early stage in the educational system. Thanks to my experience in the classroom, I have realized that children need to learn to single out their feelings, acknowledge them and know how to deal with them as well. Thus, it is my belief that the best way to achieve that is through children’s literature, especially stories and tales. This type of literature often works as a balm, introducing them to a fantasy world populated by characters in which we can mirror ourselves and escape the real world, encouraging kids to dig and embrace their own inner world. Nowadays, being connected and aware of your emotions is key to a successful life. The main reason why adults are not always functional when it comes to this, is because emotional education was neglected while growing up. Hence, the importance of starting from an early age, since our students will be tomorrow’s adults. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights infor:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Literatura infantil ca
dc.subject.other Conte ca
dc.subject.other Emoció ca
dc.subject.other Unitat didàctica ca
dc.subject.other Children’s literature ca
dc.subject.other Tale ca
dc.subject.other Emotions ca
dc.subject.other Didactic unit ca
dc.title La literatura infantil com a mitjà per aprendre a gestionar les emocions ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics