[cat] En aquest breu treball empíric es pretén comprovar la relació que tenen els jocs lingüístics
amb el desenvolupament del llenguatge, així com veure altres beneficis que podem treure
dels jocs, com són la imaginació i les habilitats socials. Les propostes didàctiques es duen a
terme en un petit grup d'infants d'una classe de 4 anys. A més a més, aquestes propostes van
orientades a afavorir l'expressió i comprensió oral, ja que són vitals en la comunicació. El joc
simbòlic té un paper rellevant en el desenvolupament d'algunes de les sessions, perquè és
habitual, en aquests tipus de jocs, que els infants utilitzin la parla oral com a mitjà principal
per expressar les seves idees i pensaments, d'una manera natural i sense planificació per part
del docent.
[eng] The aim of this short empirical work is to check the relationship between language games and
language development, as well as to see other benefits that we can derive from games, such
as imagination and social skills. The didactic proposals are carried out in a small group of
children in a 4-year-old class. In addition, these proposals are aimed at promoting oral
expression and comprehension, as they are vital in communication. Symbolic game plays an
important role in the development of some of the sessions, because it is common in these
types of games for children to use oral speech as the main means of expressing their ideas
and thoughts in a way. natural and unplanned by the teacher.