Valoració del rugbi com a contingut curricular en les sessions d'educació física

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Josep
dc.contributor.author Martínez Vázquez, Abril
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-06-27T12:07:08Z
dc.date.available 2023-06-27T12:07:08Z
dc.date.issued 2023-06-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/160982
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau pretén extreure conclusions sobre quina és la valoració del rugbi com a contingut curricular en les sessions d’Educació Física d’Educació Primària entre els docents de les Illes Balears. Avui en dia, en les sessions d’Educació Física, a diferència d'altres esports, altament relacionats amb la nostra societat, com és el futbol, el bàsquet o voleibol, els esports amb contacte, com és el rugbi, no reben tant de suport i inclusió, tot i ser un esport caracteritzat per transmetre i treballar valors com el respecte, la integritat, la passió, la solidaritat i la disciplina. Així doncs, es pretén averiguar el grau d’importància, el grau de coneixement i la freqüència d’inclusió del rugbi entre diversos docents de les Illes Balears que han participat en aquest estudi empíric. Els principals resultats han estat que existeix una falta de coneixement cap aquest esport, una manca de recursos i materials i limitacions de l’espai per implementar pràctiques de rugbi. Per aquests motius es proposa una situació d’aprenentatge basada en la LOMLOE (2022) i dirigida al tercer cicle, concretament, per a cinquè de primària. Consta de set sessions d’activitats dinàmiques i lúdiques amb diferents objectius motrius, cognitius i afectius en les quals, els infants adquireixen habilitats i tèquines bàsiques del rugbi, a més de treballar de manera transversal, els valors esmentats anteriorment. L’objectiu d’aquesta proposta es rompre amb les principals barreres que s’enfronten els docents per a la seva implementació, introduir el rugbi en les seves programacions curriculars i iniciar i promoure la seva pràctica entre els seus alumnes. Per concloure, cal dir que l’esmentada proposta didàctica no s’ha pogut implementar a les sessions d’Educació Física i, conseqüentment, no hi ha resultats d’aquesta. ca
dc.description.abstract [ebg] The present work of Fi de Grau aims to draw conclusions about the valuation of rugby as a curricular content in Physical Education and Primary Education sessions among teachers in the Balearic Islands. Nowadays, in Physical Education sessions, unlike other sports that are closely related to our society, such as football, basketball or volleyball, contact sports, such as rugby, are not so much about support and inclusion, but are characterised by transmitting and working on values such as respect, integration, passion, solidarity and discipline. Therefore, the aim was to find out the degree of importance, the degree of knowledge and the frequency of inclusion of rugby among various teachers from the Balearic Islands who participated in this empirical study. The main results have established that there is a lack of knowledge in this sport, a lack of resources and materials and limitations in Spain to implement rugby practices. For these reasons, a learning situation based on the LOMLOE (2022) and aimed at the third cycle, specifically, for a fifth year of primary school, is proposed. It consists of sessions of dynamic and playful activities with different motor, cognitive and affective objectives for the children, the children acquire basic rugby skills and abilities, as well as working on the values mentioned above in a transversal way. The aim of this proposal is to break down the main barriers that teachers face in its implementation, to introduce rugby in their curricular programmes and to initiate and promote its practice among their students. To conclude, I can say that the mentioned didactic proposal has not been implemented in Physical Education sessions and, consequently, has no results. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Rugbi ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Rugby ca
dc.subject.other Physical education ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.title Valoració del rugbi com a contingut curricular en les sessions d'educació física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics