dc.contributor |
López Penadés, Raül |
|
dc.contributor.author |
Amengual Colom, Margalida |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-10T07:13:40Z |
|
dc.date.available |
2023-07-10T07:13:40Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161143 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El Trastorn Específic d’Aprenentatge (TA) és un trastorn del neurodesenvolupament amb un origen biològic (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013). Les persones amb aquest trastorn presenten dificultats persistents a l’hora d’aprendre les aptituds acadèmiques bàsiques (lectura, expressió escrita i raonament matemàtic) i sorgeixen durant els anys escolars. Aquest trastorn es divideix en dislèxia, disortografia i discalcúlia, segons el tipus de dificultats.
Aquest treball es centra en les dificultats específiques d’aprenentatge relacionades amb les matemàtiques a l’etapa d’educació infantil. Al llarg del document es troba un marc teòric sobre el trastorn i a continuació, s’ha investigat sobre els signes primerencs de la discalcúlia a l’educació infantil (0-6 anys). A més, s’han dissenyat un total de 12 activitats per a treballar aquests signes dins una aula d’infants en concret. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Specific Learning Disorder is a neurodevelopmental disorder with a biological origin (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013). People with this disorder have persistent difficulties in learning basic academic skills (reading, written expression, and mathematical reasoning) and arise during the school stage. This disorder is divided into dyslexia, dysorthography and dyscalculia, depending on the type of difficulty.
This document focuses on the specific learning difficulties related to mathematics in early childhood education. A theoretical framework on the disorder can be found in this work, followed by research into the early signs of dyscalculia in early childhood education (0-6 years). In addition, a total of 12 activities have been designed to work on these signs in a specific classroom. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn específic d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Discalcúlia |
ca |
dc.subject.other |
Signes primerencs |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Educació infantil |
ca |
dc.subject.other |
Specific learning disorder |
ca |
dc.subject.other |
Dyscalculia |
ca |
dc.subject.other |
Early signs |
ca |
dc.subject.other |
Math |
ca |
dc.subject.other |
Early childhood education |
ca |
dc.title |
Com treballar els signes primerencs de la discalcúlia a l'etapa d'educació infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|