Com treballar els signes primerencs de la discalcúlia a l'etapa d'educació infantil

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raül
dc.contributor.author Amengual Colom, Margalida
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-10T07:13:40Z
dc.date.available 2023-07-10T07:13:40Z
dc.date.issued 2023-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161143
dc.description.abstract [cat] El Trastorn Específic d’Aprenentatge (TA) és un trastorn del neurodesenvolupament amb un origen biològic (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013). Les persones amb aquest trastorn presenten dificultats persistents a l’hora d’aprendre les aptituds acadèmiques bàsiques (lectura, expressió escrita i raonament matemàtic) i sorgeixen durant els anys escolars. Aquest trastorn es divideix en dislèxia, disortografia i discalcúlia, segons el tipus de dificultats. Aquest treball es centra en les dificultats específiques d’aprenentatge relacionades amb les matemàtiques a l’etapa d’educació infantil. Al llarg del document es troba un marc teòric sobre el trastorn i a continuació, s’ha investigat sobre els signes primerencs de la discalcúlia a l’educació infantil (0-6 anys). A més, s’han dissenyat un total de 12 activitats per a treballar aquests signes dins una aula d’infants en concret. ca
dc.description.abstract [eng] Specific Learning Disorder is a neurodevelopmental disorder with a biological origin (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013). People with this disorder have persistent difficulties in learning basic academic skills (reading, written expression, and mathematical reasoning) and arise during the school stage. This disorder is divided into dyslexia, dysorthography and dyscalculia, depending on the type of difficulty. This document focuses on the specific learning difficulties related to mathematics in early childhood education. A theoretical framework on the disorder can be found in this work, followed by research into the early signs of dyscalculia in early childhood education (0-6 years). In addition, a total of 12 activities have been designed to work on these signs in a specific classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Trastorn específic d’aprenentatge ca
dc.subject.other Discalcúlia ca
dc.subject.other Signes primerencs ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Specific learning disorder ca
dc.subject.other Dyscalculia ca
dc.subject.other Early signs ca
dc.subject.other Math ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.title Com treballar els signes primerencs de la discalcúlia a l'etapa d'educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics