dc.contributor |
Mut Amengual, Bartomeu |
|
dc.contributor.author |
Gil Alba, Aida Maria |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-13T10:43:00Z |
|
dc.date.available |
2023-07-13T10:43:00Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161187 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L'educació actual està sofrint canvis i innovacions per arribar a donar una resposta equitativa a la necessitat de l'alumnat i poder atendre a la diversitat. El concepte de suport educatiu, ha evolucionat. Tradicionalment es donava de manera segregada, dividint i caracteritzant així una sèrie d'infants, però també a aquells mestres especialistes que donen aquest suport. Ara els mestres estan optant per desenvolupar un rol més flexible, col·laborador i oferir un suport global, per tal d'afavorir positivament les seves pràctiques i fomentar la inclusió, en la qual s'opta perquè l'alumne construeix el seu propi aprenentatge, compartit entre iguals, i on predomini l'autonomia i la motivació.
L'objectiu d'aquest treball és analitzar la realitat del rol que duen a terme els docents del segon cicle d'educació infantil, tant de suport, com mestre ordinari, així com, conèixer quins són els recursos i serveis externs amb els quals compten, quines barreres troben, com organitzen i distribueixen el suport, i amb tot això, la finalitat és saber quins beneficis té comptar amb suport a l'aula i de quina manera aquest fet aconsegueix fomentar la inclusió.
Per a dur a terme la investigació es farà servir la metodologia qualitativa, concretament, analitzaré el model de suport educatiu. Es fan entrevistes a mestres del CEIP Urbanitzacions de Llucmajor, centre que treballa a infantil amb la metodologia d'espais d'aprenentatge i defineix la seva pràctica educativa com a inclusiva i d'atenció a la diversitat.
Finalment, s'arriba a la conclusió de la importància del suport a les aules d'educació infantil per fomentar la inclusió i s'ha comprovat que és un benefici en tots els aspectes del centre. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Education nowadays is undergoing changes and innovations to achieve an even outcome towards the necessities of students and attend diversities. Educational support has evolved. Traditionally it was more segregative, which led to the division and characterisation of some children; these even affected the professionals that provided the support. Nowadays, teachers are choosing a more flexible and collaborative role, offering global support to positively influence practices and increase inclusion. The purpose is for the student to be engaged and build in their learning, equally shared, where autonomy and motivation are predominant. This study aims to analyse the reality of the role teachers have in the second cycle of early childhood education, looking at both the support and ordinary teachers. Moreover, it examines which are the external services and resources they have, which are the barriers they may have to overcome, and how they organise and distribute the support. These all are to
5
investigate which benefits support in a classroom has and in which way it achieves more inclusion. This study used qualitative methods to analyse the educational support model by conducting interviews with teachers at CEIP Urbanitzacions de Llucmajor. This center utilises the methodology of learning spaces in preschool education and defines its educational practice as inclusive with attention to diversity. It is concluded that support to increase inclusion in classrooms of the second cycle of early childhood education is of high relevance. This center showed that overall, it provides benefits. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Atenció a la diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Suport educatiu |
ca |
dc.subject.other |
Estratègies organitzatives i educatives |
ca |
dc.subject.other |
Inclusive education |
ca |
dc.subject.other |
Attention to diversity |
ca |
dc.subject.other |
Educational support |
ca |
dc.title |
La inclusió i el rol dels mestres al segon cicle d'Educació Infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|