Influencers en el món de l’educació

Show simple item record

dc.contributor.author Galmés Panadés, Aina Maria
dc.contributor.author Palou Sampol, Pere
dc.contributor.author Borras Rotger, Pere Antoni
dc.contributor.author Muntaner Mas, Adrià
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-19T06:19:33Z
dc.date.available 2023-07-19T06:19:33Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161262
dc.description.abstract [cat] Motivats per la necessitat de la millora de la qualitat docent dins l’àmbit universitari es presenta a través d’aquest projecte, una proposta basada en itineraris d’aprenentatge flexible que s’ha implementat a través de l’assignatura Educació Física i Hàbits Saludables (EFHS) del tercer curs del Grau en Educació Primària, en els seus 4 grups. Aquesta metodologia ha afavorit la coordinació intra-assignatura, i a través d’aquests itineraris flexibles, s’ha promogut la participació de l’alumnat en tasques de difusió de continguts relacionats amb l’assignatura i l’educació, emprant diverses xarxes socials, per així afavorir l’autonomia, la cooperació, la gestió i el lideratge. Els itineraris d’aprenentatge flexibles permeten que l’alumnat tingui major autonomia i flexibilitat en el procés pedagògic i que això resulti en un aprenentatge més significatiu. En aquest sentit, aquest enfocament pedagògic ha demostrat en la literatura científica que és una proposta idònia per ser implementada a través de les noves tecnologies, responent així a les necessitats educatives ocasionades per l’actual crisis sanitària. Pel que fa a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’educació, permeten ampliar els àmbits d’ensenyament més enllà de l’aula tradicional, afavorint la translació de coneixement i l’aprenentatge significatiu. A més, el treball en grup i la gestió de xarxes socials permeten desenvolupar la cohesió, el lideratge, la creativitat i la identitat professional. L’objectiu principal del projecte va ser implementar una metodologia d’itineraris flexibles d’aprenentatge a l’assignatura d’EFHS durant el curs acadèmic 2021-2022, integrant activitats de gestió de les comptes de l’assignatura a diverses xarxes socials: Twitter i Instagram. L’alumnat, que entre les diverses opcions de l’itinerari flexible d’aprenentatge, va escollir la gestió de les xarxes socials, va realitzar entre 1 i 3 posts setmanals repartits entre les dues xarxes socials, durant un període de 10 setmanes, sempre publicant sobre continguts relacionats amb l’assignatura. En un període de 4 mesos, la conta de Twitter ha aconseguit 200 seguidors i la d’Instagram ha aconseguit un total de 91 seguidors. En el grup 1, n=65, el 95.4% de l’alumnat (n=62) va escollir l’activitat de fer un tweet setmanal i el 50.8% de l’alumnat (n=33) va escollir l’activitat de realitzar posts setmanals a Instagram. En el grup 2, n=64, el 12.5% (n=8) va escollir l’activitat de Twitter i el 12.5% (n=8) va escollir l’activitat d’Instagram. En el grup 3, n=16, el 87.5% (n=14) va escollir l’activitat de Twitter i el 37.5% (n=6) va escollir l’activitat d’Instagram. En el grup 4, n=17, el 100% (n=17) va escollir l’activitat de Twitter, però ningú va escollir l’activitat d’Instagram. A través de la gestió de les xarxes socials l’alumnat ha après a relacionar els continguts teòrics i pràctics de l’assignatura, i a treballar-los de forma gràfica, atractiva, ordenada i sintetitzada. A més, s’ha afavorit el desenvolupament del compromís, la identitat professional, la cohesió, la capacitat d’adaptació i la creativitat. En termes generals l’alumnat ha valorat la tasca de forma molt satisfactòria, destacant l’aprenentatge significatiu d’aquesta i valorant positivament que la tasca es continuï realitzant en els pròxims cursos. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof IV Jornades de Recerca i Innovació Educativa, p. 122 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Influencers ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Influencers es
dc.subject.other Educación es
dc.subject.other Influencers en
dc.subject.other Education en
dc.title Influencers en el món de l’educació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics