[cat] Aquest paper presenta els resultats provisionals d’una tesi sobre
abandonament educatiu prematur i formació professional. L'abandonament
educatiu prematur és un dels principals problemes dels actuals sistemes
educatius. No obstant això, mentre que existeix una abundant literatura sobre
aquesta temàtica, hi ha una manca d'investigacions empíriques focalitzades en
l'abandonament que es produeix en la Formació Professional de Grau Mitjà. És
precisament per aquesta raó que aquesta recerca esdevé pertinent i rellevant.
Els resultats provisionals de la tesi assenyalen que alguns dels factors
tradicionalment relacionats amb el risc d'abandonament escolar podrien no
tindre el mateix efecte a l'hora de predir l'abandonament en la Formació
Professional. D'altra banda, els resultats també assenyalen l'existència de cinc
grups diferents d'estudiants en funció de la seua vinculació amb els estudis
(student engagement). A més, aquests cinc grups presenten diferències
significatives respecte a les seues característiques sociodemogràfiques i
respecte al seu risc d'abandonament (intenció d'abandonament). Aquests
resultats podrien ser de gran utilitat a l'hora d'elaborar intervencions educatives
més focalitzades a fi de prevenir i reduir l'abandonament en l'FPGM.