[cat] En aquest treball es realitza una revisió de l'aprenentatge de la Geometria en Primària.
Al seu torn, s'analitza el model d'aprenentatge per excel·lència amb el que normalment
se solen treballar els continguts d'aquesta branca de les matemàtiques, el Model de Van
Hiele i els seus nivells de coneixement. També es consideren diferents materials, tant
estructurats com no estructurats, amb els quals es pot facilitar l'aprenentatge dels
continguts geomètrics. Finalment, es planteja una proposta d'intervenció per a treballar
amb l'alumnat del primer cicle de primària seguint les consideracions teòriques
anteriors. Aquesta proposta ha estat realitzada i s'han extret conclusions que ens donen
una informació valuosa del nivell en el qual es troben els alumnes i les activitats que es
podrien fer a posteriori.
[eng] This paper reviews the learning of geometry in primary school. At the same time, the
learning model par excellence with which the contents of this branch of mathematics are
usually worked, the Van Hiele Model and its levels of knowledge, is analyzed. It also
considers different materials, both structured and unstructured, with which the learning
of geometric contents can be facilitated. Finally, an intervention proposal is proposed to
work with students in the first cycle of primary school following the previous
theoretical considerations. This proposal has been carried out and conclusions have
been drawn that give us valuable information about the level at which the students are
and the activities that could be done afterwards.