[cat] Les metodologies innovadores com els ambients d’aprenentatge cada dia agafen més força i es troben més presents a dintre de les aules. Tot i això, per a garantir que els infants adquireixin coneixements de manera autònoma i vivencial, tenint en compte els interessos i respectant els diferents ritmes i necessitats, s’ha de considerar l’organització de dos grans factors: les propostes i l’espai. Així doncs, els docents tenen la responsabilitat d’investigar, reflexionar, planificar i crear entorns d’aprenentatge que siguin enriquidors, respectuosos i inclusius per a tots els infants.
Aquest Treball de Fi de Grau consta de dues parts: la primera és un recull teòric on es tracten aspectes matemàtics així com la importància de les matemàtiques en edats primerenques o una anàlisi dels materials què ens possibiliten treballar-les. La segona, analitza com és l’ambient matemàtic del CEIP Robines: construïm junts, i en conseqüència, es presenta una proposta de millora.
[eng] Innovative methodologies such as the learning environments are becoming stronger and more prevalent inside the classroom. However, to make sure children acquire knowledge in an autonomous and experiential way, and taking into account their interests and their different rhythms and needs, must be considered the organisation of two major factors: proposals and space. Therefore, teachers have the duty of investigating, reflecting, planning and creating enriching, respectful and inclusive learning environments for all children.
This Final Degree Project consists of two parts: the first one is a theoretical collection on which mathematical aspects are dealt with, along with the importance of mathematics at an early age or an analysis of the materials that allow us to work on them. The second part analyses the mathematical environment of CEIP Robines: we build together, and consequently, an improvement proposal is presented.