La música com a eina per afavorir el desenvolupament del llenguatge a Educació Infantil (3-6)

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Marquès Caymaris, Sheila
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-09T11:59:50Z
dc.date.available 2023-10-09T11:59:50Z
dc.date.issued 2023-10-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161995
dc.description.abstract [cat] L’etapa d’Educació Infantil és clau per al desenvolupament del llenguatge. Els infants durant els primers anys de vida passen per un procés anomenat adquisició del llenguatge i és on desenvolupen moltes de les competències pròpies de la comunicació: verbal i no verbal. Se sap, que treballar amb la música dins l’aula mostra múltiples beneficis per als infants, un d’ells, i amb el qual em centraré en aquest Treball de Fi de Grau (TFG), és afavorir el desenvolupament del llenguatge. Segons Pascual Mejía (2006) al segon cicle d’Educació Infantil la música afavoreix l’adquisició del llenguatge així com de l’adquisició de lèxic i té una funció rellevant pel que fa al diagnòstic i la teràpia de les dificultats del desenvolupament del llenguatge. És per això que aquest TFG està enfocat en la importància de la música com a eina per afavorir aquest procés d’adquisició lingüística durant el segon cicle d’Educació Infantil de manera que inclourà propostes d’activitats per fer-hi feina a dins l’aula. ca
dc.description.abstract [eng] The early childhood education stage is key for language development. Children during the first years of life go through a process called language acquisition and it is where they develop many of their own communication skills: verbal and nonverbal. It is known that working with music in the classroom shows multiple benefits for children, one of them, and the one I will focus on in this dissertation, is to favor language development. According to Pascual Mejía (2006), in the second cycle of early childhood education, music favors language acquisition, as well as lexical acquisition and has a relevant role in the diagnosis and therapy of language development difficulties. That is why this TFG is focused on the importance of music as a tool to favor this process of language acquisition during the second cycle of early childhood education, so that it will include proposals of activities to work on it in the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació Musical ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Desenvolupament del Llenguatge ca
dc.subject.other Educació Integral ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Music Education ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other Language Development ca
dc.subject.other Comprehensive Education ca
dc.subject.other Communication ca
dc.title La música com a eina per afavorir el desenvolupament del llenguatge a Educació Infantil (3-6) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics