dc.contributor.author | Esparza, Mireia | |
dc.contributor.author | Galimany, Jordi | |
dc.contributor.author | Jiménez, Gregorio | |
dc.contributor.author | Duran, Hortènsia | |
dc.contributor.author | Morin, Victoria | |
dc.contributor.author | Calafell, Genina | |
dc.date | 2023 | |
dc.date.accessioned | 2024-01-17T15:08:46Z | |
dc.date.available | 2024-01-17T15:08:46Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/163837 | |
dc.description.abstract | [cat] Cada cop són més les veus que s'alcen per lluitar contra la crisi ecosocial que patim actualment a nivell planetari. Tot i que ja a la dècada dels anys 70 del segle passat, Meadows i col·laboradors ja van alertar dels riscos que suposava el creixement poblacional en la sobreexplotació de recursos, l'ús de fonts d'energia o la generació de residus, no ha estat fins l'establiment de l'Agenda 2030 per part de l'ONU i la seva declaració dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) l'any 2015 (United Nations, 2015) que s'ha aconseguit fer arribar aquests problemes a bona part de la societat. Sovint, però, hi ha una simplificació d'aquestes problemàtiques, quan la realitat és que són diverses les causes que hi influeixen i que aquestes, a més, estan interconnectades. A més, es tendeix a ignorar que els seus efectes són evidents tant a nivell mediambiental com social i econòmic. Així doncs, tot i que el concepte de sostenibilitat o desenvolupament sostenible (DS) s'inclou cada cop més als discursos i les agendes polítiques de gestió, inclòs l’àmbit educatiu, cal una reflexió profunda del seu significat que porti a analitzar-lo de manera complexa i crítica per tal d'avançar cap a la conservació mediambiental, la justícia social i una economia equitativa i viable a llarg termini (CRUE, 2012). | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.relation.ispartof | Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 379 | es |
dc.subject | 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus | ca |
dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
dc.subject.other | Agents educadors | ca |
dc.subject.other | Canvi climàtic | ca |
dc.subject.other | Biodiversitat | ca |
dc.subject.other | Benestar i Salut | ca |
dc.subject.other | Sostenibilitat | ca |
dc.subject.other | Agentes educadores | es |
dc.subject.other | Cambio climático | es |
dc.subject.other | Biodiversidad | es |
dc.subject.other | Bienestar y Salud | es |
dc.subject.other | Sostenibilidad | es |
dc.subject.other | Educating agents | en |
dc.subject.other | Climate change | en |
dc.subject.other | Biodiversity | en |
dc.subject.other | Wellness and health | en |
dc.subject.other | Sustainability | en |
dc.title | Representacions socials dels futurs agents educatiu sobre aspectes relacionats amb la sostenibilitat | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | ca |