[cat] El sistema educatiu considera el llenguatge com una de les eines principals per a
l’escolarització efectiva i com un factor clau durant tot el procés d’ensenyamentaprenentatge.
Això pot suposar un greu entrebanc per a aquelles persones
que tenen dificultats a l’hora d’expressar-se o d’entendre el llenguatge oral i/o
escrit durant el seu procés educatiu i de socialització. En concret, aquest treball
se centra en el major risc de victimització associada a l’assetjament escolar en
persones amb trastorns del llenguatge.
[eng] El sistema educativo considera el lenguaje como una de las principales
herramientas para la escolarización efectiva y como un factor clave durante todo
el proceso de enseñanza-aprendizaje. Esto puede suponer un serio obstáculo
para las personas que tienen dificultades a la hora de expresarse o de entender
el lenguaje oral y/o escrito durante su proceso educativo y de socialización. En
concreto, este trabajo se centra en el mayor riesgo de victimización asociada al
acoso escolar en personas con trastornos del lenguaje.