| dc.contributor | Urbina Ramírez, Santos | |
| dc.contributor.author | Luis Fraile, Sergi | |
| dc.date | 2023 | |
| dc.date.accessioned | 2024-02-29T16:21:00Z | |
| dc.date.available | 2024-02-29T16:21:00Z | |
| dc.date.issued | 2024-02-29 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/164920 | en |
| dc.description.abstract | [cat] El present treball de fi de grau (TFG) analitza l'ús de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) en l'ensenyament de les matemàtiques en educació infantil. Es destaca el creixent interès per investigar com les eines tecnològiques poden promoure un aprenentatge lúdic i interactiu, proporcionant als nens una experiència educativa més motivadora i enriquidora. Els estudis revisats se centren en l'ús d'aplicacions i programes educatius dissenyats específicament per ensenyar matemàtiques a nens petits. Aquestes eines digitals ofereixen activitats interactives, jocs i reptes que permeten als nens explorar conceptes numèrics, geometria, mesura i resolució de problemes de manera divertida i atractiva. S'ha observat que aquestes aplicacions fomenten el pensament matemàtic, milloren la comprensió dels conceptes i promouen el desenvolupament d'habilitats lògiques i de raonament. L'ús de programari com ara ScratchJr i Jclic ha demostrat millores en el rendiment acadèmic i el desenvolupament del pensament matemàtic en nens d'educació infantil. Aquestes eines permeten als estudiants identificar errors i perdre la por d'equivocar-se, fomentant el treball en grup i la socialització de les activitats. S'han explorat diverses formes d'integrar les TIC en el currículum de matemàtiques d'educació infantil, com ara l'ús de pissarres digitals interactives, tauletes i dispositius mòbils. Aquestes eines proporcionen activitats pràctiques i manipulatives, així com aplicacions de realitat augmentada i resolució de problemes, que permeten als nens experimentar amb conceptes matemàtics de manera interactiva. Els estudis destaquen els beneficis de l'ús de les TIC en l'aprenentatge de les matemàtiques, com ara un major interès, motivació i participació dels nens, així com un millor desenvolupament d'habilitats numèriques i lògiques. No obstant això, també s'hi subratlla la importància d'un enfocament pedagògic adequat, la formació docent en l'ús de les TIC i la selecció d'eines digitals apropiades. Per garantir un ús efectiu de les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques, emfasitza la necessitat de la formació docent en habilitats digitals, el disseny d'activitats i seqüències didàctiques que fomentin la participació activa dels alumnes, així com la reflexió i l'intercanvi d'experiències entre els docents. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] This undergraduate thesis examines the use of Information and Communication Technologies (ICT) in the teaching of mathematics in early childhood education. It highlights the growing interest in investigating how technological tools can promote playful and interactive learning, providing children with a more motivating and enriching educational experience. The reviewed studies focus on the use of applications and educational programs specifically designed to teach mathematics to young children. These digital tools offer interactive activities, games, and challenges that allow children to explore numerical concepts, geometry, measurement, and problem-solving in a fun and engaging way. It has been observed that these applications foster mathematical thinking, improve concept understanding, and promote the development of logical and reasoning skills. The use of software such as ScratchJr and Jclic has shown improvements in academic performance and the development of mathematical thinking in early childhood. These tools enable students to identify errors and overcome the fear of making mistakes, fostering group work and socialization of activities. Various ways of integrating ICT into the mathematics curriculum in early childhood education have been explored, such as the use of interactive digital whiteboards, tablets, and mobile devices. These tools provide practical and manipulative activities, as well as augmented reality applications and problem-solving tasks, allowing children to experience mathematical concepts interactively. The studies highlight the benefits of using ICT in mathematics learning, including increased interest, motivation, and participation from children, as well as improved numerical and logical skill development. However, the importance of appropriate pedagogical approaches, teacher training in the use of ICT, and the selection of suitable digital tools are also emphasized. To ensure effective use of ICT in mathematics education, the need for teacher training in digital skills, the design of activities and instructional sequences that foster active student participation, as well as reflection and the exchange of experiences among teachers, is emphasized. | en |
| dc.format | application/pdf | en |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | ca |
| dc.rights | all rights reserved | en |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
| dc.subject | 372 - Ensenyament preescolar i elemental | ca |
| dc.subject.other | Tecnología de la informació i comunicació (TIC) | ca |
| dc.subject.other | Matemàtiques | ca |
| dc.subject.other | Educació infantil | ca |
| dc.subject.other | Information and Communication Technology (ICT) | en |
| dc.subject.other | Mathematics | en |
| dc.subject.other | Early childhood education | en |
| dc.subject.other | Applications | en |
| dc.title | Revisió sistemàtica sobre l'ús de les tic a educació infantil | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |