Els hàbits saludables: un projecte d'intervenció a l'aula per treballar la competència comunicativa del català

Show simple item record

dc.contributor Salvà Puig, Sebastià
dc.contributor.author Marcé García, Gerard
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-03-08T13:55:01Z
dc.date.available 2024-03-08T13:55:01Z
dc.date.issued 2024-03-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165063 en
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau mostra una anàlisi detallada de l’aprenentatge i l’ús del català en els alumnes d’educació primària de les Illes Balears, concretament a Mallorca. S’analitza si l’ús del català ha disminuït avui dia dins l’àmbit educatiu, tal com afirmen diversos professionals d’educació i experts en sociolingüística. S’han consultat diversos estudis d’autors especialitzats en educació, així com les proves acadèmiques IAQSE. Es fa referència al conflicte lingüístic que hi ha actualment a causa de la interferència lingüística. A més d’una extensa recerca bibliogràfica, hem realitzat un estudi sobre l’ús de la llengua catalana a un centre educatiu de Mallorca, per poder comparar així els resultats amb les evidències trobades. Amb aquesta finalitat, es presenta una proposta d’intervenció de llengua catalana amb la temàtica següent: els hàbits saludables (incloent-hi activitat física i alimentació). Amb aquesta intervenció es pretén treballar els continguts comunicatius i lingüístics de la llengua pròpia, fomentar l’ús de la llengua catalana, així com també dur a terme una situació d’aprenentatge d’hàbits saludables a l’aula de quart de primària. S’ha triat aquesta temàtica per la gran importància que té educar en hàbits de salut els nins i nines des de ben petits. Per tant, es tracta d’una tasca molt important i necessària per a nosaltres com a futurs mestres. S’ha utilitzat una metodologia basada en el treball per tasques, el treball cooperatiu i l’enfocament comunicatiu, on l’aprenentatge significatiu de l’alumnat serà una finalitat primordial, sense oblidar el focus en la forma. ca
dc.description.abstract [eng] This final thesis shows a detailed analysis of the learning and use of Catalan by primary school students in the Balearic Islands, specifically in Mallorca. It analyzes whether the use of Catalan has decreased nowadays in the educational field, as stated by several education professionals and sociolinguistics experts. Various studies by authors specializing in education have been consulted, as well as the IAQSE academic tests. Reference is made to the language conflict that currently exists due to language interference. In addition to extensive bibliographic research, we have carried out a study on the use of the Catalan language in an educational center in Mallorca, in order to be able to compare the results with the evidence found. To this end, a Catalan language intervention proposal is presented with the following theme: healthy habits (including physical activity and food). With this intervention, the aim is to work on the communicative and linguistic content of the native language, to encourage the use of the Catalan language, as well as to carry out a situation of learning healthy habits in the fourth grade classroom. This topic was chosen due to the great importance of educating children in health habits from a very young age. Therefore, it is a very important and necessary task for us as future teachers. A methodology based on task work, cooperative work and the communicative approach has been used, where the meaningful learning of the students will be a primary purpose, without forgetting the focus on form. en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears ca
dc.rights all rights reserved en
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Ús lingüístic ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Enfocament comunicatiu ca
dc.subject.other Alimentació ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Hàbits saludables ca
dc.subject.other Treball per tasques ca
dc.subject.other Interferència lingüística ca
dc.subject.other Language use en
dc.subject.other Communication en
dc.subject.other Communicative approach en
dc.subject.other Food en
dc.subject.other Physical activity en
dc.subject.other Healthy habits en
dc.subject.other Task-Based Language Teaching (TBLT) en
dc.subject.other Linguistic interference en
dc.title Els hàbits saludables: un projecte d'intervenció a l'aula per treballar la competència comunicativa del català ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics