[cat] La competència literària ens aporta molts beneficis. Entre ells podem destacar l’accés a
l’imaginari col·lectiu i la transmissió de valors i normes culturals. Aquests són motius de
pes per incloure-la a la programació diària de les aules. En el cas del cicle d’infantil del
CEIP Rafal Nou s’observa que l’educació literària es troba a una fase inicial i convé
dissenyar accions que contribueixin a la millora d'aquesta situació. En aquest sentit present
el projecte d’intervenció educativa Amb els llibres oberts, que té com a objectiu final
fomentar l’adquisició de la competència literària a les aules d’infantil del centre. El projecte
pretén apropar els infants als tres pilars de l’educació literària: un fons bibliogràfic
heterogeni de qualitat; un ambient motivador, i una selecció variada d’activitats. A més,
presenta la figura docent com el quart pilar, que posa tots els altres a l’abast de l’infant.
Mitjançant aquesta iniciativa es preveu una millora significativa en la competència literària
de l’alumnat que es mesurarà comparant la situació inicial amb la final.
[eng] Literary competence brings us many benefits. Among them, we can highlight the access to
the collective imagination and the transmission of cultural values and norms. These are
good reasons to include it in the daily schedule of the classrooms. In the case of the CEIP
Rafal Nou pre-primary education, it is observed that literary education is at an initial stage,
and it is appropriate to design actions that contribute to the improvement of this situation. In
this sense, I present the educational intervention project: Open books, which has as its final
objective to promote the acquisition of literary competence in the kindergarten classrooms
of the center. The project aims to bring children closer to the three pillars of literary
education: a quality heterogeneous bibliographic collection; a motivating atmosphere, and a
varied selection of activities. In addition, it presents the teacher as the fourth pillar that
makes all others available to the child. Through this initiative, we expect a significant
improvement in the students' literary competence, which will be measured by comparing
the initial situation with the final one.