El Trastorn de l'Espectre Autista. Anàlisi de la comunicació d'infants amb TEA

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Pablos Palomero, Cristina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-14T09:02:51Z
dc.date.available 2024-06-14T09:02:51Z
dc.date.issued 2024-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165736
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre Autista és una alteració greu, constant i generalitzada que afecta la capacitat d’interactuar socialment i la comunicació. A més, les persones amb aquest trastorn presenten alguns patrons de comportament i interessos repetitius i estereotipats. Cal destacar que en un 70% dels casos està associat amb discapacitat intel·lectual. En aquest treball de fi de grau, s’ha realitzat una investigació i recerca sobre el concepte d’autisme, les seves característiques, graus i nivells que existeixen i els perfils sensorials d’aquelles persones amb autisme. A més, hi ha un estudi i una observació vivencial amb infants amb autisme per tal d’analitzar la seva comunicació i els mètodes dels quals fan ús. L’objectiu principal és conèixer els trets més característics d’un dels trastorns més comuns a les aules avui dia. També, és primordial tenir major coneixement sobre la comunicació i el llenguatge verbal i no verbal, ja que molts d’infants amb autisme no el desenvolupen. A més de ser un estudi i una recerca en profunditat sobre el trastorn, hi ha una anàlisi sobre la comunicació no verbal d’aquests infants que no han desenvolupat el llenguatge oral i que es comuniquen d’una manera diferent. A partir d’aquí, es poden extreure idees i diferents estratègies per dur a terme amb infants amb Trastorn de l’Espectre Autista. ca
dc.description.abstract [eng] The Autistic Spectrum Disorder is a serious, constant and widespread alteration affecting the ability to interact socially and communication. In addition, people with this disorder exhibit some patterns of behavior and repetitive and stereotypical interests. It should be noted that in 70% of cases it is associated with intellectual disability. In this graduate end work, research has been conducted on the concept of autism, its existing characteristics, degrees and levels, and the sensory profiles of those with autism. In addition, there is a vivencial study and observation with children with autism in order to analyze their communication and the methods of which they use. The main goal is to know the most characteristic features of one of the most common classroom disorders today. Also, it is essential to have more knowledge about verbal and nonverbal communication and language, as many children with autism do not develop it. In addition to being an in-depth study and research into the disorder, there is an analysis of nonverbal communication of these children who have not developed oral language and who communicate in a different way. From there, ideas and different strategies can be drawn to carry out with children with Autistic Spectrum Disorder. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Autisme infantil ca
dc.subject.other Trastorn ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.title El Trastorn de l'Espectre Autista. Anàlisi de la comunicació d'infants amb TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics