La biblioteca d'aula a educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Janer Mulet, Maria de la Pau
dc.contributor.author Font Oliver, Francisca Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-17T07:06:19Z
dc.date.available 2024-06-17T07:06:19Z
dc.date.issued 2024-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165740
dc.description.abstract [cat] Aquest treball final de grau pretén fer una proposta didàctica sobre la biblioteca d’aula i el foment de la lectura a l’aula de cinc anys. En primer lloc, m’he plantejat els objectius específics necessaris per aconseguir l’objectiu general. Per aquest motiu he fet observacions directes en vuit escoles diferents de l’illa de Mallorca (previ contacte amb el director del centre), m’he entrevistat tant amb mestres com amb equips directius, he fet un recull fotogràfic d’allò que m’ha semblat més interessant i rellevant, he consultat molts d’articles educatius (alguns que fan referència a la part més física, com l’espai, i d’altres que es centren més en la dinamització de la lectura), n’he rebutjat d’altres que no m’aportaven res nou. Una vegada analitzada i extreta tota la informació de les fonts abans esmentades (punts forts, punts febles, comparatives), he començat amb el disseny de la meva proposta. En primer lloc, he dissenyat l’espai físic tenint en compte tots els aspectes rellevants sobre la ubicació, el mobiliari, l’entrada de llum, el renou… En segon lloc, he fet la proposta del material imprescindible segons el moment de l’any, el projecte que estiguem fent… així com l’organització, les normes… Finalment, he seleccionat un ampli ventall d’activitats per desenvolupar-hi, donant importància a l’infant, a les famílies, al centre, al poble, en definitiva, a tota la comunitat educativa. Vull destacar la figura del mestre/a com a element essencial, conductor i coordinador de tot aquest projecte, que també pot actuar com a model lector per als infants, nexe amb les famílies. Aconseguir que un infant agafi gust per la lectura és tot un repte i s’ha de començar a treballar des de l’educació infantil, amb la col·laboració indispensable de famílies i mestres. És el camí cap a l’èxit. ca
dc.description.abstract [eng] This final thesis consists of a general didactic proposal, the creation of a classroom library for five-year-olds in the wider context of promoting reading. The specific tasks necessary to achieve this began with direct observation at several primary schools in Mallorca (after contacting the head of the centre). I also interviewed teachers and management teams. I created a photographic account of those of my observations which I found most interesting and relevant to the general objective. I have also consulted many academic articles relevant to the project (some refered more physical part, sush as space, and others that focus more on the dynamisation of reading), I rejected articles which I felt had nothing to contribute to my particular task. Once I had analyzed and extracted the information from these sources (determining strengths, weaknesses and making comparisons), I began a discussion of my proposal. Firstly I designed the physical space, taking into account location, furniture, light entry, the noise. Then I considered the central material, according to the time of the year, the project we are doing… as well as the organisation, the rules. Finally I selected a wide range of activities to develop, giving importance to the child, their families, the school, even the village itself, in short, the whole educational community. I would like to highlight the figure of the teacher as an essential element, conductor and coordinator of this whole project, who can also act as a reading model for the childre, and a link with the families. Getting a child to take a liking to reading is a challenge and we have to start working on it from early childhood education, with the indispensable collaboration of families and teachers. This is the path to success. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 02 - Biblioteconomia. Documentació ca
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Biblioteca d’aula ca
dc.subject.other Biblioteca de centre ca
dc.subject.other Foment de la lectura ca
dc.subject.other Llibres ca
dc.subject.other Contes ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Socialització ca
dc.subject.other Classroom library ca
dc.subject.other School library ca
dc.subject.other Reading promotion ca
dc.subject.other Books ca
dc.subject.other Stories ca
dc.subject.other Motivation ca
dc.subject.other Socialisation ca
dc.title La biblioteca d'aula a educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics