Efectes d’una intervenció en jugadors de futbol de 10, 11 i 12 anys per a fomentar el joc net

Show simple item record

dc.contributor Palou Sampol, Pere
dc.contributor.author Carbonell Escalas, David
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-25T09:40:19Z
dc.date.available 2024-06-25T09:40:19Z
dc.date.issued 2024-06-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165774
dc.description.abstract [cat] El futbol formatiu és una eina educativa de grans potencialitats per al desenvolupament integral dels infants. Malgrat això, la presència de conductes antisocials i contràries al fair-play al futbol formatiu de les Illes Balears és habitual i està ben normalitzat. En aquest treball s'ha dut a terme una intervenció educativa amb un grup de 15 futbolistes federats de 10, 11 i 12 anys amb l'objectiu principal de fomentar el joc net i l'esportivitat. Pel que fa a la metodologia, s'ha dissenyat un estudi de tipus quantitatiu, fent ús del Qüestionari d'actituds de joc net, agafant com a variables la victòria, les conductes antisocials del joc dur, l'astúcia i l'engany i la conducta prosocial de la diversió. Quant a les hipòtesis, s'esperava un valor elevat de diversió des d'un primer moment. I també es preveien unes mitjanes d'engany, astúcia i victòria contràries al fair-play, i uns valors de joc dur no tan allunyats del joc net en relació amb les anteriors variables. S'esperava que a partir de la intervenció educativa, totes les conductes s'apropassin en un grau o un altre a un major grau de fair-play. Com a principals conclusions del treball fet, podem afirmar que: Les conductes antisocials de l'engany, l'astúcia i el joc dur, així com la victòria, s'han reduït, i la conducta prosocial de la diversió s'ha mantingut en uns valors elevats, però pràcticament no ha augmentat. Per tant, s'ha demostrat la utilitat de la intervenció per a millorar l'esportivitat dels joves. La victòria a qualsevol preu al futbol formatiu no neix dels infants, sinó dels altres agents que hi intervenen, els quals volen satisfer les seves necessitats convertint l'esport formatiu en esport espectacle. Cal una modificació de les competicions i la implementació de programes estatals per a formar a famílies i entrenadors. ca
dc.description.abstract [eng] Formative football is an educational tool of great potential for the integral development of children. Despite this, the presence of antisocial and anti-fight-play behaviors in Balearic Islands training football is common and well-normalised. In this work, an educational intervention was carried out with a group of 15 federated footballers aged 10, 11 and 12 with the main aim of promoting fair play and sports. In terms of methodology, a quantitative study has been designed, making use of the Quiestionary of fair play attitudes, taking as variables victory, the antisocial behaviors of hard play, cunning and deception and the prosocial behavior of fun. As for hypotheses, a high entertainment value was expected from the outset. It also provided for averages of deception, cunning and victory against fair play, and hard game values not so far removed from fair play compared to previous variables. It was hoped that from educational intervention, all conduits would approach one degree or another to a greater degree of fair play. As the main conclusions of the work done, we can state that: The antisocial behaviours of deception, cunning and hard play, as well as victory, have been reduced, and the pro-social behaviour of fun has remained high, but has not increased. The use of intervention to improve the sportsmanship of young people has therefore been demonstrated. The victory at any price in training football comes not from children, but from the other agents involved, who want to meet their needs by turning training sport into spectacle sport. A change in competitions and the implementation of state-run programmes are needed to train families and trainers. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Joc net ca
dc.subject.other Conductes antiesportives ca
dc.subject.other Victòria ca
dc.subject.other Futbol formatiu ca
dc.subject.other Fair play ca
dc.subject.other Anti-Sports ca
dc.subject.other Victory ca
dc.subject.other Training football ca
dc.title Efectes d’una intervenció en jugadors de futbol de 10, 11 i 12 anys per a fomentar el joc net ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics