El mètode Montessori i l’impacte que té en l’autonomia del desenvolupament dels infants

Show simple item record

dc.contributor Rincón Verdera, Juan Carlos
dc.contributor.author Riera Múgica, Elena
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-26T09:23:11Z
dc.date.available 2024-06-26T09:23:11Z
dc.date.issued 2024-06-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165784
dc.description.abstract [cat] El present treball es centra en una revisió literària a través de documents ja existents sobre l’impacte de la metodologia Montessori en l’autonomia dels infants. Es pretén comprendre com aquesta metodologia fomenta l'aprenentatge autònom i l'adquisició de competències necessàries per al desenvolupament integral dels nens i nenes. A través de l'anàlisi de la metodologia Montessori, s'identifica com aquesta promou l'autonomia en els infants. Es presentaran les característiques clau d'aquesta metodologia, com ara l'organització de l'espai, els materials didàctics específics i el paper dels educadors. A més, es revisarà la literatura existent que examina els efectes de la metodologia Montessori en el desenvolupament de l'autonomia. Una de les conclusions extretes és l'impacte positiu de la metodologia Montessori en el foment de l'autonomia dels infants. Es destaca la importància d'aquesta metodologia en el desenvolupament integral dels infants, especialment en l'adquisició de competències socials, emocionals i cognitives necessàries per afrontar les demandes del món actual. ca
dc.description.abstract [eng] This paper focuses on a literature review through existing documents on the impact of the Montessori methodology on children's autonomy. The aim is to understand how this methodology promotes autonomous learning and the acquisition of skills necessary for the integral development of children. Through the analysis of the Montessori methodology, it is identified how it promotes autonomy in children. The key characteristics of this methodology will be presented, such as the organization of the space, the specific didactic materials and the role of the educators. In addition, we will review the existing literature that examines the effects of the Montessori methodology on the development of autonomy. One of the conclusions drawn is the positive impact of the Montessori methodology in fostering children's autonomy. It highlights the importance of this methodology in the integral development of children, especially in the acquisition of social, emotional and cognitive skills necessary to face the demands of today's world. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other Mètode Montessori ca
dc.subject.other Revisió literària ca
dc.subject.other Factors ca
dc.subject.other Autonomy ca
dc.subject.other Montessori’s Method ca
dc.subject.other Literature review ca
dc.subject.other Factors ca
dc.title El mètode Montessori i l’impacte que té en l’autonomia del desenvolupament dels infants ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics