La participació infantil en les festes i neofestes de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Fiol Martínez, Mateu
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-25T08:18:59Z
dc.date.available 2024-09-25T08:18:59Z
dc.date.issued 2024-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166192
dc.description.abstract [cat] Aquest treball ofereix una proposta envers la participació i creació de les festes populars per part dels infants, tant a l’escola com a l’exterior. S’exposa la situació actual de la contribució dels adults en aquestes festes i la manca d’infants en ella. En el treball es fa una descripció de la realitat existent respecte a la participació dels infants en els esdeveniments culturals i la seva relació amb els fenòmens de la cultura popular, així com la descripció de quin és el paper dels infants i educadors en l’educació infantil. Seguidament es fa una descripció de les neofestes, col·lectius organitzadors i Orgull Llonguet. El treball descriu el ventall de possibilitats que té l’escola i el docent per encoratjar i destacar la imatge d’infant capaç, així com fomentar l’educació artística a través de les celebracions populars. Per acabar, es descriuen diverses propostes que tenen com a objectiu fomentar la participació infantil en els encontres culturals, crear una festivitat pròpia a través de l’educació artística coneixent prèviament quina és la realitat del seu entorn i finalitzar amb la celebració d’aquesta. ca
dc.description.abstract [eng] This thesis offers a proposal towards the participation and creation of popular festivals by children, both in school and outside. The current situation of the contribution of adults in these festivities and the lack of children in it is exposed. Also, it describes the existing reality of children's participation in cultural events and their relation to the phenomenon of popular culture, as well as the description of the role of children and educators in children's education. This is followed by a description of the “neofestes”, organisers groups and the Orgull Llonguet collective. The thesis describes the amount of possibilities for schools and teachers to encourage and highlight the image of the capable child, as well as to promote artistic education through popular celebrations. Finally, several proposals are described which aim to encourage children's participation in cultural gatherings, to create their own festivity through artistic education with prior knowledge of the reality of their environment, and to end with the celebration of the festivity. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Festes ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Desenvolupament social ca
dc.subject.other Childhood education ca
dc.subject.other Festivities ca
dc.subject.other Culture ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Social development ca
dc.title La participació infantil en les festes i neofestes de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics