L'aprenentatge de la lectoescriptura d'infants amb sordesa

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblij, Lluís
dc.contributor.author Suñer Vidal, Neus
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-25T10:08:44Z
dc.date.available 2024-09-25T10:08:44Z
dc.date.issued 2024-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166198
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau desenvolupa una recerca centrada en l’estat de la literatura sobre l’aprenentatge de la lectoescriptura d’infants amb sordesa. Es pretenen investigar, per una banda, els contextos i les característiques dels infants sords i la seva influència en l’aprenentatge de la lectoescriptura i, per una altra banda, els processos d’adquisició i les estratègies d’intervenció particulars d’aquests infants per aprendre a llegir i a escriure. Per això, es duu a terme una recerca bibliogràfica per a una posterior anàlisi qualitativa i comparació de les dades extretes. Els resultats de la investigació exposen que conèixer el context i les característiques dels infants sords és imprescindible per a saber quines mancances presenten per tal de poder planificar un procés d’ensenyament-aprenentatge efectiu. També mostren que és necessari per a aquests alumnes combinar diferents mètodes d’ensenyament i estratègies segons les característiques i dificultats de cada infant. Finalment, es conclou amb la importància de treballar de manera explícita les habilitats prèvies a l’aprenentatge de la lectoescriptura. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project focuses on researching the current state of literature regarding literacy learning in children with deafness. The objective is to investigate the contexts and characteristics of deaf children and their influence on learning to read and write. Additionally, the project aims to explore the acquisition processes and the particular intervention strategies for these children to learn to read and write. To accomplish this, a literature search is conducted, followed by a qualitative analysis and comparison of the gathered data. The research findings highlight the importance of understanding the context and characteristics of deaf children in order to identify the specific deficits and design effective teaching and learning processes. The results also emphisize the need for a combination of various teaching methods and strategies tailored to the individual characteristics and difficulties of each child. Finally, the study concludes by emphasizing on working explicitly on the skills prior to literacy learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Infant sord ca
dc.subject.other Modalitat oral ca
dc.subject.other Modalitat bilingüe intermodal ca
dc.subject.other Desenvolupament ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Lectoescriptura ca
dc.subject.other Constructivisme ca
dc.subject.other Estratègies d’intervenció ca
dc.title L'aprenentatge de la lectoescriptura d'infants amb sordesa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics