Procés d’inclusió dels infants amb discapacitat visual en educació infantil a l’àmbit de la psicomotricitat

Show simple item record

dc.contributor Ponseti Verdaguerfr, Francisco Javier
dc.contributor.author Pérez Nicolau, Lídia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-14T13:08:27Z
dc.date.available 2025-01-14T13:08:27Z
dc.date.issued 2025-01-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167683
dc.description.abstract [cat] La inclusió és fonamental dins l’àmbit escolar i, per tant, dins cada una de les àrees que conformen l’etapa d’Educació Infantil. L'educació inclusiva és el procés pel qual s'ofereix a tots els infants, sense distinció de la discapacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l'oportunitat per continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb ells, dins l'aula. Suposa la implantació de pràctiques que inclouen tothom en tots els aspectes de l'escola i la vida en comunitat. Aquest treball vol aprofundir en com es treballa a les escoles i quines eines es poden emprar per facilitar el procés de la inclusió de l'alumnat, concretament d'aquelles persones amb algun tipus de discapacitat visual. Com els alumnes amb discapacitat visual es relacionen i es comuniquen de forma integral amb els seus iguals, com aprenen a empatitzar, i prendre consciència de com és el seu aprenentatge i quines estratègies i mitjans utilitzen. ca
dc.description.abstract [eng] Inclusion is fundamental within the school environment and, therefore, within each of the areas that make up the Early Childhood Education stage. Inclusive education is the process by which all children are offered, regardless of disability, race or any other difference, the opportunity to remain a member of the ordinary class and to learn from their peers, and together with them, in the classroom. It involves the implementation of practices that include everyone in all aspects of school and community life. This work aims to delve into how schools work and what tools can be used to facilitate the process of inclusion of students, specifically those with some type of visual disability. How students with visual disabilities relate and communicate comprehensively with their peers, how they learn to empathise, and become aware of what their learning is like and what strategies and means they use. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Discapacitat visual ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Psicomotricitat ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.title Procés d’inclusió dels infants amb discapacitat visual en educació infantil a l’àmbit de la psicomotricitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics