[cat] L’educació, en línies generals, constitueix tota una base influent en el desenvolupament dels
àmbits econòmic, social, cultural i polític d’un país. Aquesta base es constitueix en
l’educació infantil, essent aquesta l’etapa educativa contemplada dels 0 als 6 anys d’edat, en
la qual els docents pretenen contribuir en el desenvolupament físic, afectiu, social i
intel·lectual dels infants. En conseqüència, la importància d’establir mètodes educatius
actualitzats que ens permetin el desenvolupament integral dels nins i nines en el seu futur és
una necessitat que esdevé en les aules aquests darrers anys. Per aquest motiu, es considera
rellevant investigar la importància del joc com a espai d’aprenentatge en el medi natural amb
l’objectiu de què cada una de les propostes permeti analitzar, des d’una perspectiva
transversal, cada un dels beneficis i inconvenients dins del procés d’aprenentatge dels infants
en el medi natural. D’aquesta manera també promovem el respecte i la importància de tenir
cura pel medi ambient. Aquest procés d’investigació es durà a terme mitjançant la
metodologia qualitativa que ens permetrà discernir entre quines són les millors pràctiques
docents a dur a terme dins de l’espai natural mitjançant el joc tenint en compte els aspectes
socials, culturals i contextuals.
[eng] Education, in general terms, constitutes an influential basis for the development of the
economic, social, cultural and political spheres of a country. This base is built in early
childhood education, which is the educational stage from 0 to 6 years of age, in which
teachers aim to contribute to the physical, affective, social and intellectual development of
children. Consequently, the importance of establishing up-to-date educational methods that
allow for the comprehensive performance of children in their future is a necessity that has
been occurring in classrooms in recent years. For this reason, it is considered relevant to
investigate the importance of play as a space for learning in the natural environment with the
aim that each of the proposals will allow us to analyse, from a transversal perspective, each
of the benefits and drawbacks within the learning process of infants in the natural
environment in order to promote respect and the importance of caring for the environment.
This research process will be carried out using a qualitative methodology that will allow us to
discern the best teaching practices to be carried out in the natural environment through play,
taking into account social, cultural and contextual aspects.