[cat] Són nombrosos els aspectes positius que provoca la música en el desenvolupament
integral dels infants, per això és de vital importància introduir-la a les aules d’educació
infantil. La música provoca en els alumnes un considerable augment en la capacitat de
memòria, atenció i concentració. També pot ser considerada com un mitjà d’expressió, ja
que, estimula la imaginació dels infants i fomenta la seva creativitat, permetent obtenir
una altra visió de la realitat i conèixer-la.
El present treball pretén fer una aproximació de la música als infants a través d’una sèrie
d’instruments de percussió. Per això, ens hem desplaçat fins a un centre d’Educació
Infantil, concretament al CEIP Miquel Duran i Saurina, en el qual els 24 alumnes de 5
anys han estat els que han duit a terme l’experimentació. Per a la seva realització, s’han
implementat un seguit de propostes basades en els diferents elements que recull el
currículum vigent d’Educació Infantil. Aquestes han estat dissenyades de tal forma que
els infants han estat els principals protagonistes del seu propi procés d’ensenyamentaprenentatge en tot moment. L’estructuració al llarg de les sessions pretén fomentar
experiències vivencials que els permetin gaudir de la música a través de metodologies
actives com: l’aprenentatge cooperatiu, la gamificació i l’aprenentatge basat en reptes.
Durant la posada en pràctica es realitza un procés d’observació i documentació dels
diferents coneixements i comportaments dels infants amb la intenció d’extreure
conclusions significatives.
[eng] There are numerous positive aspects that music brings about in the integral development
of children, which is why it is vitally important to introduce it into children’s education
classrooms. Music causes in students a considerable increase in the capacity of memory,
attention and concentration. It can also be considered as a means of expression, since it
stimulates children’s imagination and encourages their creativity, allowing them to get
another view of reality and get to know it.
The present assignment aims to approach music to children through a series of percussion
instruments. For this reason, we traveled to an Early Childhood Education center,
specifically the CEIP Miquel Duran i Saurina, where the 24 5-years-old carried out the
experiment. To achieve this, a series of proposals have been implemented based on the
different elements contained in the current Early Childhood Education curriculum. These
have been designed in such a way that the children have been the main protagonists of
their own teaching-learning process at all times. The structuring throughout the sessions
aims to foster experiential experiences that allow them to enjoy music through active
methodologies such as: cooperative learning, gamification and learning based on
challenges. During the implementation, a process of observation and documentation of
the children’s different knowledge and behaviors is carried out with the intention of
drawing significant conclusions.