El valor de la música a l'educació infantil: una proposta d'intervenció

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Barroso Barceló, Cristina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-24T11:16:57Z
dc.date.available 2025-02-24T11:16:57Z
dc.date.issued 2025-02-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168852
dc.description.abstract [cat] El present treball de Fi de Grau (TFG) parla de la necessitat d'incloure la música durant la infància, pel fet que es veu una escassetat d'aquesta en els centres i una abundància d'altres àrees, com són les matemàtiques, l'art plàstic i la lectoescriptura. L'etapa infantil és la més important pel seu futur desenvolupament i incloure la música en aquesta etapa és essencial, ja que els estímuls que rep a través d'ella permetran que es desenvolupi la creativitat, la concentració, la memòria i el llenguatge, i, per altra banda, els ajuda a satisfer necessitats primàries com és la descoberta del so. Tal com es veu en els centres actuals d'educació infantil, la música és considerada una àrea innecessària a incloure pels infants i de cada vegada es treballa menys a aquesta etapa, pel fet que no se li dona el prou valor que té ni es tenen els suficients recursos per poder dur-la a terme. Per tant, al següent treball es durà a terme una proposta d'intervenció que es basi en activitats pel treball de competències no específicament musicals a través de la música. Aquestes activitats didàctiques ajudaran al fet que a través de la música es treballin altres aspectes, ja siguin memorístics, afectius, lingüístics, socials, etc. D'aquesta manera, els centres d'educació infantil disposaran d'activitats de didàctica musical pel seu alumnat i podran anar introduint-les als infants podent ajudar-los a iniciar-se en el món de la música. ca
dc.description.abstract [eng] The present Final Degree Project (TFG) talks about the need to include music during childhood, because there is a shortage of it in the centers and an abundance of other areas, such as mathematics, plastic art and literacy. The childhood stage is the most important for their future development and including music at this stage is essential, since the stimuli they receive through it will allow creativity, concentration, memory and language to develop, and, on the other hand, it helps them meet primary needs such as the discovery of sound. As seen in today's schools of infant education, music is considered an unnecessary area for children and less and less work is done at this stage, because it is not given enough value or sufficient resources to carry it out. A proposal for intervention will therefore be made in the next work, based on activities for the work of competences not specifically musical through music. These didactic activities will help to ensure that other aspects are worked through music, whether they are memoristic, affective, linguistic, social, etc. In this way, children's education centres will have music didactic activities for their students and will be able to introduce them to children, helping them to start up in the music world. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Educació musical ca
dc.subject.other Beneficis ca
dc.subject.other Didàctica musical ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.subject.other Music education ca
dc.subject.other Benefits ca
dc.subject.other Musical didactics ca
dc.title El valor de la música a l'educació infantil: una proposta d'intervenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics