[cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) pretén demostrar perquè l'ús de material didàctic pot
ajudar a consolidar el pensament matemàtic dels infants de primària. Per aconseguir-ho, s'ha
fet una anàlisi de diferents metodologies educatives com la de Maria Antònia Canals Tolosa,
l'Educació Matemàtica Realista de Hans Freudenthal i el model de Van Hiele que permetin
mostrar de quina manera s'ensenya geometria a l'educació primària. Tot d'una, consultarem el
currículum de matemàtiques de la LOMCE per veure quins continguts de geometria es
treballen a aquestes edats. A partir d'aquests continguts, hem elaborat un recull de material
estructurat fent tant una breu descripció de cada un com una justificació de quin contingut
curricular ens pot treballar i perquè l'ús d'aquests poden ajudar a facilitar la comprensió de
l'alumnat. Una vegada feta aquesta justificació, s'han analitzat dos materials en concret que
són el tangram i el geoplà. Cal destacar que juntament amb aquesta anàlisi es proporciona un
recull d'activitats, separades per continguts, pensades per a dur-se a terme dins l'aula.
Finalment, el treball acabarà amb una proposta didàctica on aquests dos materials són els
protagonistes de la sessió.
[eng] This final degree project (TFG) aims to demonstrate why the use of didactic material can help
consolidate the mathematical thinking of primary school students. To achieve this, an analysis
has been made of different educational methodologies such as that of Maria Antònia Canals
Tolosa, the Realistic Mathematical Education of Hans Freudenthal and Van Hiele’s model
that show how geometry is taught in Primary Education. All at once, we will consult the
mathematics curriculum of the LOMCE to see which geometry content is worked on at these
ages. Based on these contents, we have elaborated a collection of structured material giving
both a short description of each one and a justification of which curricular content we can
work with and why the use of these can help facilitate students' understanding. Once this
justification has been made, two specific materials have been analysed, that are the tangram
and the geoboard. It should be noted that together with this analysis, a collection of activities,
separated by content, designed to be carried out in the classroom is provided. Finally, the
work will end with a didactic proposal where these two materials are the protagonists of the
session.