​L'aprenentatge de la geometria a través del Tangram i el Geoplà

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Tur Llorens, Joan
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-05T09:26:48Z
dc.date.available 2025-03-05T09:26:48Z
dc.date.issued 2025-03-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169148
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) pretén demostrar perquè l'ús de material didàctic pot ajudar a consolidar el pensament matemàtic dels infants de primària. Per aconseguir-ho, s'ha fet una anàlisi de diferents metodologies educatives com la de Maria Antònia Canals Tolosa, l'Educació Matemàtica Realista de Hans Freudenthal i el model de Van Hiele que permetin mostrar de quina manera s'ensenya geometria a l'educació primària. Tot d'una, consultarem el currículum de matemàtiques de la LOMCE per veure quins continguts de geometria es treballen a aquestes edats. A partir d'aquests continguts, hem elaborat un recull de material estructurat fent tant una breu descripció de cada un com una justificació de quin contingut curricular ens pot treballar i perquè l'ús d'aquests poden ajudar a facilitar la comprensió de l'alumnat. Una vegada feta aquesta justificació, s'han analitzat dos materials en concret que són el tangram i el geoplà. Cal destacar que juntament amb aquesta anàlisi es proporciona un recull d'activitats, separades per continguts, pensades per a dur-se a terme dins l'aula. Finalment, el treball acabarà amb una proposta didàctica on aquests dos materials són els protagonistes de la sessió. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project (TFG) aims to demonstrate why the use of didactic material can help consolidate the mathematical thinking of primary school students. To achieve this, an analysis has been made of different educational methodologies such as that of Maria Antònia Canals Tolosa, the Realistic Mathematical Education of Hans Freudenthal and Van Hiele’s model that show how geometry is taught in Primary Education. All at once, we will consult the mathematics curriculum of the LOMCE to see which geometry content is worked on at these ages. Based on these contents, we have elaborated a collection of structured material giving both a short description of each one and a justification of which curricular content we can work with and why the use of these can help facilitate students' understanding. Once this justification has been made, two specific materials have been analysed, that are the tangram and the geoboard. It should be noted that together with this analysis, a collection of activities, separated by content, designed to be carried out in the classroom is provided. Finally, the work will end with a didactic proposal where these two materials are the protagonists of the session. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 510 - Consideracions fonamentals i generals de les matemàtiques ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Geometria ca
dc.subject.other Material ca
dc.subject.other Tangram ca
dc.subject.other Geoplà ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Methodology ca
dc.subject.other Geometry ca
dc.subject.other Material ca
dc.subject.other Tangram ca
dc.subject.other Geoplan ca
dc.title ​L'aprenentatge de la geometria a través del Tangram i el Geoplà ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics