[cat] El següent treball es centra en una revisió sistemàtica de la literatura on es recullen diferents fonts documentals per poder tenir una primera idea, o idea base, sobre el que es el programa de Filosofia 3/18 a Catalunya. Per conèixer el que és, es fa un recorregut històric, primer pel programa creat per Matthew Lipman anomenat “Philosphy for Children” i després la seva traducció i ampliació per part del GrupIREF amb el nom de Filosofia 3/18. Després d’aprofundir en el procés històric primordial dels dos projectes, el treball també es centra a mostrar quin és el seu contingut curricular i quines són les línies metodològiques i d’actuació per part dels docents a les aules de primària. Així doncs, Filosofia 3/18 també pretén donar una alternativa a les propostes educatives que trobem avui dia.
[eng] The following work focuses on a systematic review of the literature where different
documentary sources are collected in order to have a first idea, or basic idea, about what the
Philosophy 3/18 program is in Catalonia. In order to get to know what it is, a historical journey
is made, first through the program created by Matthew Lipman called "Philosophy for
Children" and then its translation and expansion by GrupIREF under the name of Filosofia
3/18. After delving into the main historical process of the two projects, the work also focuses
on showing what is their curricular content and what are the methodological and action
guidelines for teachers in primary school classrooms. Thus, Philosophy 3/18 also aims to
provide an alternative to the educational proposals that we find today.