Estudi sobre els principis curriculars i docents del programa Filosofia 3/18

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Barceló Cladera, Bartomeu
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-06T11:32:23Z
dc.date.available 2025-03-06T11:32:23Z
dc.date.issued 2025-03-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169192
dc.description.abstract [cat] El següent treball es centra en una revisió sistemàtica de la literatura on es recullen diferents fonts documentals per poder tenir una primera idea, o idea base, sobre el que es el programa de Filosofia 3/18 a Catalunya. Per conèixer el que és, es fa un recorregut històric, primer pel programa creat per Matthew Lipman anomenat “Philosphy for Children” i després la seva traducció i ampliació per part del GrupIREF amb el nom de Filosofia 3/18. Després d’aprofundir en el procés històric primordial dels dos projectes, el treball també es centra a mostrar quin és el seu contingut curricular i quines són les línies metodològiques i d’actuació per part dels docents a les aules de primària. Així doncs, Filosofia 3/18 també pretén donar una alternativa a les propostes educatives que trobem avui dia. ca
dc.description.abstract [eng] The following work focuses on a systematic review of the literature where different documentary sources are collected in order to have a first idea, or basic idea, about what the Philosophy 3/18 program is in Catalonia. In order to get to know what it is, a historical journey is made, first through the program created by Matthew Lipman called "Philosophy for Children" and then its translation and expansion by GrupIREF under the name of Filosofia 3/18. After delving into the main historical process of the two projects, the work also focuses on showing what is their curricular content and what are the methodological and action guidelines for teachers in primary school classrooms. Thus, Philosophy 3/18 also aims to provide an alternative to the educational proposals that we find today. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Ensenyament mutu ca
dc.subject.other Filosofia per a nens ca
dc.subject.other Filosofia 3/18 ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Mutual education ca
dc.subject.other Philosophy for children ca
dc.subject.other Philosophy 3/18 ca
dc.title Estudi sobre els principis curriculars i docents del programa Filosofia 3/18 ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics