[cat] L’Educació Primària és una etapa fonamental pel desenvolupament cognitiu, social,
motriu i afectiu dels infants i això fa que els docents presentin una gran influència en el
procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes. Al llarg de la història han aparegut diverses
teories d’experts que han donat resposta als aspectes necessaris que s’han de tenir en compte
per a què aquest procés sigui el més adequat i enriquidor possible. El present treball exposa la
teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner com a una alternativa que pot ajudar
a aconseguir una educació de qualitat que parteix dels interessos, capacitats i necessitats dels
alumnes protagonistes del seu aprenentatge amb una mirada inclusiva i que, conseqüentment,
atén a la diversitat.
[eng] Primary education is a fundamental stage for the cognitive, social, motor and
affective development of children and this causes teachers to have a great influence on the
teaching-learning process of students. Throughout history, some experts theories have
appeared and have responded to the necessary aspects that must be taken into account to
make this process as appropriate and enriching as possible. The present work exposes the
theory of multiple intelligences of Howard Gardner as an alternative that can help to achieve
a quality education based on the interests, capacities and needs of the students involved in
their learning with an inclusive perspective and which, consequently, takes into account
diversity.