Fonaments teòrics educatius de l'ensenyament multinivell a l'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Fernández Naranjo, Rosa Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-07T13:48:22Z
dc.date.available 2025-03-07T13:48:22Z
dc.date.issued 2025-03-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169241
dc.description.abstract [cat] La nova mirada d’inclusió educativa ha suposat un canvi en les estratègies i metodologies educatives que es duen a terme a les escoles. Amb aquest treball, es pretén un estudi de tots els elements que avalen la postura de l’ensenyament multinivell, analitzant si respon a l’atenció a la diversitat des d’una perspectiva en la qual s’entén que tots els alumnes i les alumnes són diferents i que per tant, s’han d’adaptar els aprenentatges a les seves diferències, partint de les seves potencialitats i no de les seves limitacions. A partir del treball de revisió de la literatura, s’han seleccionat i analitzat un total de 26 documents, a través dels quals els resultats mostren que les metodologies actives que tenen en compte les característiques, les capacitats i les potencialitats de tot l’alumnat, afavoreixen el procés d’inclusió educativa. La implicació de tota la comunitat educativa és la clau per a poder garantir un canvi de mirada realista. Això implica que la participació del propi alumnat, la formació inicial de qualitat del professorat i el compromís docent siguin els tres aspectes més importants per afavorir una educació de qualitat per a tothom. Com a conclusió, s’ha comprovat que les bases de l’ensenyament multinivell promouen la inclusió i la integració, pel que sí és una bona metodologia activa que pot atendre a la diversitat, sempre i quan es realitzi des de la pròpia realitat educativa, planificant i organitzant el currículum en funció de les característiques de l’alumnat, donant l’oportunitat als estudiants de participar en la presa de decisions i en el seu propi procés d’aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] The new perspective on educational inclusion has led to a shift in the educational strategies and methodologies implemented in schools. This study aims to examine all the elements that support the concept of multilevel education, analyzing whether it effectively addresses diversity by recognizing that all students are unique and, therefore, learning should be tailored to their individual differences, focusing on their strengths rather than their limitations. Through a literature review, 26 documents were selected and analyzed, revealing that active methodologies that consider the characteristics, abilities, and potentials of all students enhance the process of educational inclusion. The engagement of the entire educational community is crucial for ensuring a meaningful shift in perspective. This necessitates the involvement of students themselves, the initial quality training of teachers, and their commitment to teaching as the three most important aspects in promoting quality education for all. In conclusion, it has been confirmed that the principles of multilevel education foster inclusion and integration, making it an effective methodology for addressing diversity, provided that it is implemented within the educational context itself, with curriculum planning and organization based on students' characteristics, allowing students to participate in decision-making and their own learning process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Attention to diversity ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Teaching ca
dc.title Fonaments teòrics educatius de l'ensenyament multinivell a l'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics