La importància de l’entorn familiar i educatiu en l’adquisició del llenguatge de l’alumnat nouvingut

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Morena, Eva María
dc.contributor.author Ana, Morell Alberti
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-10T10:35:17Z
dc.date.available 2025-03-10T10:35:17Z
dc.date.issued 2025-03-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169270
dc.description.abstract [cat] El treball de fi de grau de caràcter interventor, consta en un estudi del llenguatge a partir d’una entrevista i una prova CELF-5 on es valora el nivell de domini lingüístic d’infants de 5è i 6è de primària als centres educatius de Mallorca. Tractem la immigració dins les aules i què suposa per aquests l’adquisició del llenguatge en el territori d’acollida, que a més, és un estat plurilingüe en si mateix. A més, s'informa i es valora la connexió entre el rendiment escolar de l’alumnat amb la implicació i participació de les famílies en la comunitat educativa. Finalment, tractem una possible proposta per treballar en la millora d’aquest procés d’adaptació, adquisició del llenguatge, participació familiar i eines docents per dur-lo a terme. ca
dc.description.abstract [eng] The end-of-degree work is of an interventional nature, consisting of a language study based on an interview and a CELF-5 test to evaluate the level of linguistic proficiency of 5th and 6th year primary school pupils in schools in Mallorca. The work deals with immigration in the classroom and what it means for them to acquire the language in their host territory, which is also a multilingual territory in itself. We, also report on and assess the connection between school performance and the involvement and participation of families in the educational community. Finally, we discuss a possible work proposal for the improvement of this process of adaptation, language acquisition and family participation and tools for teachers to achieve it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Comunitat educativa ca
dc.subject.other Immigrants ca
dc.subject.other Implicació familiar ca
dc.subject.other Estat plurilingüe ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Educational community ca
dc.subject.other Immigration ca
dc.subject.other Family participation ca
dc.subject.other Multilingual territory ca
dc.subject.other Language ca
dc.title La importància de l’entorn familiar i educatiu en l’adquisició del llenguatge de l’alumnat nouvingut ca
dc.title.alternative The importance of the family and school context for the language process of welcoming students in Primary schools ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics