dc.contributor |
Aguilar Morena, Eva María |
|
dc.contributor.author |
Ana, Morell Alberti |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-10T10:35:17Z |
|
dc.date.available |
2025-03-10T10:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169270 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El treball de fi de grau de caràcter interventor, consta en un estudi del llenguatge a partir d’una
entrevista i una prova CELF-5 on es valora el nivell de domini lingüístic d’infants de 5è i 6è de
primària als centres educatius de Mallorca. Tractem la immigració dins les aules i què suposa per
aquests l’adquisició del llenguatge en el territori d’acollida, que a més, és un estat plurilingüe en si
mateix. A més, s'informa i es valora la connexió entre el rendiment escolar de l’alumnat amb la
implicació i participació de les famílies en la comunitat educativa. Finalment, tractem una possible
proposta per treballar en la millora d’aquest procés d’adaptació, adquisició del llenguatge, participació
familiar i eines docents per dur-lo a terme. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The end-of-degree work is of an interventional nature, consisting of a language study based on an
interview and a CELF-5 test to evaluate the level of linguistic proficiency of 5th and 6th year primary
school pupils in schools in Mallorca. The work deals with immigration in the classroom and what it
means for them to acquire the language in their host territory, which is also a multilingual territory in
itself. We, also report on and assess the connection between school performance and the involvement
and participation of families in the educational community. Finally, we discuss a possible work
proposal for the improvement of this process of adaptation, language acquisition and family
participation and tools for teachers to achieve it. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Comunitat educativa |
ca |
dc.subject.other |
Immigrants |
ca |
dc.subject.other |
Implicació familiar |
ca |
dc.subject.other |
Estat plurilingüe |
ca |
dc.subject.other |
Llenguatge |
ca |
dc.subject.other |
Educational community |
ca |
dc.subject.other |
Immigration |
ca |
dc.subject.other |
Family participation |
ca |
dc.subject.other |
Multilingual territory |
ca |
dc.subject.other |
Language |
ca |
dc.title |
La importància de l’entorn familiar i educatiu en l’adquisició del llenguatge de l’alumnat nouvingut |
ca |
dc.title.alternative |
The importance of the family and school context for the language process of welcoming students in Primary schools |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|