dc.contributor |
Crespí Riutort, Isabel |
|
dc.contributor.author |
Rosales Rivera, Joselyne Pilar |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-10T11:16:30Z |
|
dc.date.available |
2025-03-10T11:16:30Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169276 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball elabora una proposta d’intervenció per a alumnes nouvinguts d’origen xinès
per aprendre el català com a llengua addicional a primària. La base de l’estudi per poder dur a
terme la proposta d’intervenció és treballar els errors morfològics més habituals que són la
flexió nominal, la concordança verbal i l’ús dels articles. Aquesta proposta d’intervenció té
un repositori d’activitats per treballar aquests errors de manera manipulativa i utilitzant el
llenguatge oral, ja que és la principal eina de comunicació per a l’aprenentatge d’una llengua.
Les activitats aniran avançant progressivament amb la finalitat d’arribar als objectius i
continguts específics marcats al principi de la proposta. L’aula d’acollida serà l’espai on es
duran a terme les activitats plantejades, amb la finalitat que el procés
d’ensenyament-aprenentatge sigui més individualitzat, a més que els alumnes es puguin
expressar i interactuar amb els companys i el docent. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This work presents an intervention proposal for newly arrived students of Chinese origin to
learn Catalan as an additional language in primary school. The basis of the study to be able to
carry out the intervention proposal is to work on the most common morphological errors that
are nominal flexion, verbal agreement and the use of the articles. This intervention proposal
has a repository of activities to work on these errors manipulatively and using oral language,
as it is the main communication tool for language learning. The activities will gradually
progress in order to reach the specific goals and content set at the beginning of the proposal.
The reception classroom will be the space where the proposed activities will be carried out, in
order to make the teaching-learning process more individualized, in addition to the students
being able to express themselves and interact with classmates and the teacher. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Alumnes nouvinguts |
ca |
dc.subject.other |
Errors morfològics |
ca |
dc.subject.other |
Llengua |
ca |
dc.subject.other |
Aula d’acollida |
ca |
dc.subject.other |
Català |
ca |
dc.subject.other |
Newcomers |
ca |
dc.subject.other |
Morphological errors |
ca |
dc.subject.other |
Oral language |
ca |
dc.subject.other |
Reception classroom |
ca |
dc.subject.other |
Catalan |
ca |
dc.subject.other |
Llengua catalana |
ca |
dc.subject.other |
Llengua addicional |
ca |
dc.subject.other |
Xinès mandarí |
ca |
dc.subject.other |
Procés ensenyament-aprenentatge |
ca |
dc.title |
L’ensenyament del català com a llengua addicional a primària: una proposta per a alumnes d’origen xinès |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|