L’ensenyament del català com a llengua addicional a primària: una proposta per a alumnes d’origen xinès

Show simple item record

dc.contributor Crespí Riutort, Isabel
dc.contributor.author Rosales Rivera, Joselyne Pilar
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-10T11:16:30Z
dc.date.available 2025-03-10T11:16:30Z
dc.date.issued 2025-03-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169276
dc.description.abstract [cat] El present treball elabora una proposta d’intervenció per a alumnes nouvinguts d’origen xinès per aprendre el català com a llengua addicional a primària. La base de l’estudi per poder dur a terme la proposta d’intervenció és treballar els errors morfològics més habituals que són la flexió nominal, la concordança verbal i l’ús dels articles. Aquesta proposta d’intervenció té un repositori d’activitats per treballar aquests errors de manera manipulativa i utilitzant el llenguatge oral, ja que és la principal eina de comunicació per a l’aprenentatge d’una llengua. Les activitats aniran avançant progressivament amb la finalitat d’arribar als objectius i continguts específics marcats al principi de la proposta. L’aula d’acollida serà l’espai on es duran a terme les activitats plantejades, amb la finalitat que el procés d’ensenyament-aprenentatge sigui més individualitzat, a més que els alumnes es puguin expressar i interactuar amb els companys i el docent. ca
dc.description.abstract [eng] This work presents an intervention proposal for newly arrived students of Chinese origin to learn Catalan as an additional language in primary school. The basis of the study to be able to carry out the intervention proposal is to work on the most common morphological errors that are nominal flexion, verbal agreement and the use of the articles. This intervention proposal has a repository of activities to work on these errors manipulatively and using oral language, as it is the main communication tool for language learning. The activities will gradually progress in order to reach the specific goals and content set at the beginning of the proposal. The reception classroom will be the space where the proposed activities will be carried out, in order to make the teaching-learning process more individualized, in addition to the students being able to express themselves and interact with classmates and the teacher. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Alumnes nouvinguts ca
dc.subject.other Errors morfològics ca
dc.subject.other Llengua ca
dc.subject.other Aula d’acollida ca
dc.subject.other Català ca
dc.subject.other Newcomers ca
dc.subject.other Morphological errors ca
dc.subject.other Oral language ca
dc.subject.other Reception classroom ca
dc.subject.other Catalan ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Llengua addicional ca
dc.subject.other Xinès mandarí ca
dc.subject.other Procés ensenyament-aprenentatge ca
dc.title L’ensenyament del català com a llengua addicional a primària: una proposta per a alumnes d’origen xinès ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics