[cat] L’objectiu d’aquest estudi era avaluar l'impacte emocional de la percussió corporal en l'educació
física entre alumnes de cinquè de primària a través de quatre sessions durant quatre setmanes (una sessió
setmanal). L'estudi també va explorar les diferències en els resultats emocionals entre els alumnes que
van participar en sessions de percussió corporal i aquells que van continuar amb les classes d'EF habituals.
El qüestionari GES-C es va emprar com a eina d’anàlisi de les emocions de l’alumnat. Malgrat
estudis previs, el test de Wilcoxon en aquest estudi no va mostrar diferències significatives entre les
mesures pre i post-intervenció de les emocions positives en el grup d'intervenció (W= 189.5, p= 0.472).
Tampoc es van trobar diferències significatives en les emocions negatives pre i post-intervenció (W=118.5,
p= 0.372). Tot i que els estudis sobre percussió corporal són limitats, activitats físiques similars han
demostrat reduccions significatives en emocions negatives, com l'ansietat i la depressió. Es va observar
que el grup "nina" tenia una mitjana més alta d'emocions positives en comparació amb el grup "nin".
Aquesta diferència podria atribuir-se a les diferències de gènere en l'experiència emocional i
l'expressivitat.
Diverses consideracions sorgeixen de la manca de diferències significatives: la durada de la
intervenció, el qüestionari GES-C i el context sociocultural dels alumnes podrien haver influït en les seves
respostes.
Malgrat assolir els tres objectius de l'estudi, la mida de la mostra va limitar la normalitat de les
dades, impedint l'acceptació de les hipòtesis. Tot i que es van observar tendències, cap d'elles va ser
significativament diferent. La investigació futura hauria d'augmentar la mida de la mostra i la durada de
la intervenció per obtenir resultats més concloents.
[eng] This study aimed to evaluate the emotional impact of body percussion in physical education
among fifth-grade students through four sessions for four weeks (on session per week). The study also
explored the differences in emotional outcomes between students who participated in body percussion
sessions and those who continued with regular PE classes.
The GES-C questionnaire was used as a tool to analyze the students' emotions. Despite previous
research studies, the Wilcoxon test in this study showed no significant differences between pre- and postintervention measures of positive emotions in the intervention group (W= 189.5, p= 0.472). No significant
differences in negative emotions pre- and post-intervention (W=118.5, p= 0.372). Although studies on
body percussion are limited, similar physical activities have shown significant reductions in negative
emotions, such as anxiety and depression. It was observed that the "girls" group had a higher average of
positive emotions compared to the "boys" group. This difference might be attributed to gender
differences in emotional experience and expressiveness.
Several considerations arise from the lack of significant differences: the intervention's duration,
the GES-C questionnaire, and the sociocultural context of the students might have influenced their
responses.
Despite achieving the study's three objectives, the small sample size limited the data's normality,
preventing acceptance of the hypotheses. While average trends were noted, none were significantly
different. Future research should increase sample size and intervention duration for more conclusive
results.