L’efecte emocional de la percussió corporal en Educació física

Show simple item record

dc.contributor Borràs Rotger, Pere Antoni
dc.contributor.author Vives Membrive, Judith Irene
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-10T13:16:11Z
dc.date.available 2025-03-10T13:16:11Z
dc.date.issued 2025-03-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169281
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest estudi era avaluar l'impacte emocional de la percussió corporal en l'educació física entre alumnes de cinquè de primària a través de quatre sessions durant quatre setmanes (una sessió setmanal). L'estudi també va explorar les diferències en els resultats emocionals entre els alumnes que van participar en sessions de percussió corporal i aquells que van continuar amb les classes d'EF habituals. El qüestionari GES-C es va emprar com a eina d’anàlisi de les emocions de l’alumnat. Malgrat estudis previs, el test de Wilcoxon en aquest estudi no va mostrar diferències significatives entre les mesures pre i post-intervenció de les emocions positives en el grup d'intervenció (W= 189.5, p= 0.472). Tampoc es van trobar diferències significatives en les emocions negatives pre i post-intervenció (W=118.5, p= 0.372). Tot i que els estudis sobre percussió corporal són limitats, activitats físiques similars han demostrat reduccions significatives en emocions negatives, com l'ansietat i la depressió. Es va observar que el grup "nina" tenia una mitjana més alta d'emocions positives en comparació amb el grup "nin". Aquesta diferència podria atribuir-se a les diferències de gènere en l'experiència emocional i l'expressivitat. Diverses consideracions sorgeixen de la manca de diferències significatives: la durada de la intervenció, el qüestionari GES-C i el context sociocultural dels alumnes podrien haver influït en les seves respostes. Malgrat assolir els tres objectius de l'estudi, la mida de la mostra va limitar la normalitat de les dades, impedint l'acceptació de les hipòtesis. Tot i que es van observar tendències, cap d'elles va ser significativament diferent. La investigació futura hauria d'augmentar la mida de la mostra i la durada de la intervenció per obtenir resultats més concloents. ca
dc.description.abstract [eng] This study aimed to evaluate the emotional impact of body percussion in physical education among fifth-grade students through four sessions for four weeks (on session per week). The study also explored the differences in emotional outcomes between students who participated in body percussion sessions and those who continued with regular PE classes. The GES-C questionnaire was used as a tool to analyze the students' emotions. Despite previous research studies, the Wilcoxon test in this study showed no significant differences between pre- and postintervention measures of positive emotions in the intervention group (W= 189.5, p= 0.472). No significant differences in negative emotions pre- and post-intervention (W=118.5, p= 0.372). Although studies on body percussion are limited, similar physical activities have shown significant reductions in negative emotions, such as anxiety and depression. It was observed that the "girls" group had a higher average of positive emotions compared to the "boys" group. This difference might be attributed to gender differences in emotional experience and expressiveness. Several considerations arise from the lack of significant differences: the intervention's duration, the GES-C questionnaire, and the sociocultural context of the students might have influenced their responses. Despite achieving the study's three objectives, the small sample size limited the data's normality, preventing acceptance of the hypotheses. While average trends were noted, none were significantly different. Future research should increase sample size and intervention duration for more conclusive results. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Percussió corporal ca
dc.subject.other Expressió corporal ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Primària ca
dc.subject.other Body percussion ca
dc.subject.other Body expression ca
dc.subject.other Physical education ca
dc.subject.other Emotions ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Primary ca
dc.title L’efecte emocional de la percussió corporal en Educació física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics