Llengua i escola: coneixements i usos lingüístics a les escoles de sa Pobla

Show simple item record

dc.contributor Crespí Riutort, Isabel
dc.contributor.author Miró Siquier, Antoni
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-11T07:00:00Z
dc.date.available 2025-03-11T07:00:00Z
dc.date.issued 2025-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169283
dc.description.abstract [cat] Conèixer els usos lingüístics dels alumnes és fonamental per analitzar la situació en la qual ens trobam avui en dia com a comunitat lingüística. Per aquest motiu aquest estudi té com a objectiu demostrar que un alt coneixement de la llengua no necessàriament implica que se’n faci un ús alt. Per tal de poder analitzar aquesta situació, s’ha estudiat una mostra de 154 alumnes del curs de 6è de primària de sa Pobla que, mitjançant un qüestionari, han detallat quin és el seu domini de les diferents habilitats lingüístiques, així com quins són els seus usos lingüístics en diferents àmbits comunicatius... Els resultats mostren dues coses, la primera d’elles és que el grau de coneixement és alt, per tant, l'ensenyament de la llengua catalana és satisfactori. La segona cosa que es mostra, és que a l'escola el fan servir molt el català, per tant, l'escola funciona com a lloc per a la immersió. No obstant això, la majoria dels alumnes, quan es troben en un altre àmbit social o familiar, canvia de llengua, sigui al castellà o a alguna altra llengua. Per tant, arribam a la conclusió que, tot i tenir un alt nivell en llengua catalana, els nins utilitzen una altra llengua que no és la aquesta per a la socialització familiar i amb amics. ca
dc.description.abstract [eng] Knowing the linguistic uses of students is fundamental to analyse the current situation of our linguistic community. For this reason, this study aims to demonstrate that a high level of language proficiency does not necessarily imply a high level of usage. To analyze this situation, a sample of 154 sixth-grade students from Sa Pobla was studied. Through a questionnaire, these students detailed their proficiency in various linguistic skills and their language use in different communicative contexts. The results show two things. First, the degree of proficiency is high, indicating that the teaching of the Catalan language is satisfactory. Second, students use Catalan extensively at school, making the school an effective immersion environment. However, the majority of students switch to another language, whether Spanish or another language, in social or family settings. Therefore, we conclude that despite having a high level of proficiency in Catalan, children use another language for family and social interactions with friends. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Sociolingüística ca
dc.subject.other Ús lingüístic ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Sa Pobla ca
dc.subject.other Català ca
dc.subject.other Sociolinguistics ca
dc.subject.other Linguistic use ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Sa Pobla ca
dc.subject.other Catalan ca
dc.title Llengua i escola: coneixements i usos lingüístics a les escoles de sa Pobla ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics