[cat] Aquest estudi se centra en una recerca bibliogràfica i en l’experiència en una aula
en relació amb la hipòtesi que defensa que un grup d'estudiants que ha estat engrescat i
motivat per una docent en el procés lector, demostrarà un nivell de rendiment superior en
contrast amb aquell altre grup que no ha rebut aquesta influència positiva.
Mitjançant l'anàlisi de la mateixa experiència, es valoren les fortaleses i la utilitat
de la lectura realitzada pels infants amb la finalitat de despertar la seva curiositat per
conèixer el món que els envolta i aprendre de manera transversal sobre diferents àrees. La
proposta es va dur a terme en dues classes de sisè a l'escola CEIP Porta des Moll a Alcúdia.
Una d'elles va comptar amb una mestra que va promoure l'interès per la lectura de La
Captura, mentre que l'altra va tenir una tutora que no va estimular els infants a gaudir del
llibre.
Els resultats obtinguts reflecteixen la rellevància del paper de la tutora en el procés
lector, atès que l'alumnat que va tenir la tutora que va fomentar el seu interès literari va
obtenir millors resultats que l'altra classe. En conclusió, es pot afirmar que la lectura és
una eina que fomenta l'aprenentatge transversal sempre que hi hagi un referent que
alimenti la curiositat i l'interès dels alumnes pel món literari.
[eng] This study focuses on a bibliographic research and classroom experience in
relation to the hypothesis that a group of students who have been encouraged and
motivated by a teacher in the reading process, will demonstrate a higher level of
performance in contrast to the other group that has not received this positive influence.
Through the analysis of the same experience, the strengths and usefulness of the
reading done by the children in order to awaken their curiosity to learn about the world
around them and to learn in a transversal way about different areas are valued. The
proposal was carried out in two sixth grade classes in the school CEIP Porta des Moll in
Alcúdia. One of them had a teacher who promoted interest in reading La Captura, while
the other had a tutor who did not stimulate the children to enjoy the book. The results obtained reflect the relevance of the tutor's role in the reading process,
since the students who had the tutor who encouraged their literary interest obtained better
results than the other class. In conclusion, it can be affirmed that reading is a tool that
promotes transversal learning as long as there is a reference that feeds the students'
curiosity and interest in the literary world.