El rol del docent en el procés lector. La lectura com a eina d’aprenentatge transversal

Show simple item record

dc.contributor Janer Mulet, Maria de La Pau
dc.contributor.author Marquès Miralles, Paula
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-11T08:40:28Z
dc.date.available 2025-03-11T08:40:28Z
dc.date.issued 2025-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169288
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi se centra en una recerca bibliogràfica i en l’experiència en una aula en relació amb la hipòtesi que defensa que un grup d'estudiants que ha estat engrescat i motivat per una docent en el procés lector, demostrarà un nivell de rendiment superior en contrast amb aquell altre grup que no ha rebut aquesta influència positiva. Mitjançant l'anàlisi de la mateixa experiència, es valoren les fortaleses i la utilitat de la lectura realitzada pels infants amb la finalitat de despertar la seva curiositat per conèixer el món que els envolta i aprendre de manera transversal sobre diferents àrees. La proposta es va dur a terme en dues classes de sisè a l'escola CEIP Porta des Moll a Alcúdia. Una d'elles va comptar amb una mestra que va promoure l'interès per la lectura de La Captura, mentre que l'altra va tenir una tutora que no va estimular els infants a gaudir del llibre. Els resultats obtinguts reflecteixen la rellevància del paper de la tutora en el procés lector, atès que l'alumnat que va tenir la tutora que va fomentar el seu interès literari va obtenir millors resultats que l'altra classe. En conclusió, es pot afirmar que la lectura és una eina que fomenta l'aprenentatge transversal sempre que hi hagi un referent que alimenti la curiositat i l'interès dels alumnes pel món literari. ca
dc.description.abstract [eng] This study focuses on a bibliographic research and classroom experience in relation to the hypothesis that a group of students who have been encouraged and motivated by a teacher in the reading process, will demonstrate a higher level of performance in contrast to the other group that has not received this positive influence. Through the analysis of the same experience, the strengths and usefulness of the reading done by the children in order to awaken their curiosity to learn about the world around them and to learn in a transversal way about different areas are valued. The proposal was carried out in two sixth grade classes in the school CEIP Porta des Moll in Alcúdia. One of them had a teacher who promoted interest in reading La Captura, while the other had a tutor who did not stimulate the children to enjoy the book. The results obtained reflect the relevance of the tutor's role in the reading process, since the students who had the tutor who encouraged their literary interest obtained better results than the other class. In conclusion, it can be affirmed that reading is a tool that promotes transversal learning as long as there is a reference that feeds the students' curiosity and interest in the literary world. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Aprenentatge transversal ca
dc.subject.other Rol docent ca
dc.subject.other Actitud ca
dc.subject.other Procés lector ca
dc.title El rol del docent en el procés lector. La lectura com a eina d’aprenentatge transversal ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics