[cat] El pati escolar s’ha de veure com una gran oportunitat per a promoure l’activitat física i els
hàbits saludables a l’escola entre els infants. Aquest treball té com a objectiu desenvolupar
una proposta per a millorar els patis actius d'una escola de Palma. A partir de qüestionaris i
observació directes, s’han identificat les necessitats i preferències dels estudiants.
Els resultats indiquen una manca d'estratègies formals per utilitzar els patis com a espais
educatius. Per solucionar aquesta mancança, es proposa formar els docents, implicar a tota la
comunitat educativa i millorar les infraestructures i recursos. La proposta didàctica pretén
transformar el pati en un lloc inclusiu i estimulant que promogui la convivència positiva i
l'activitat física diària.
Les actuacions específiques inclouen la creació d'espais de joc, l'ús de nous materials i la
formació de monitors de pati per als alumnes de cinquè i sisè de primària. Aquestes mesures
tenen com a objectiu garantir que els infants puguin participar en diferents activitats físiques
durant el pati, afavorint al seu desenvolupament. La implicació activa del professorat i la
col·laboració amb les famílies asseguraran l’èxit d’aquesta intervenció educativa.
[eng] The school playground should be viewed as a significant opportunity to promote physical
activity and healthy habits in school among children. This study/paper aims to develop a
proposal to improve the active playgrounds of a school in Palma. Through questionnaires and
direct observation, the needs and preferences of students have been identified.
The results indicate a lack of formal strategies to use playgrounds as educational spaces. To
address this issue, it is proposed to train teachers, involve the entire educational community
and improve infrastructures and resources. The didactic proposal aims to transform the
playground into an inclusive and stimulating place that promotes positive social interaction
and daily physical activity.
Specific actions include the creation of play areas, the use of new materials and the training
of playground monitors for fifth and sixth-grade primary students. These measures aim to
ensure that children can engage in various physical activities during playground time, thus
fostering their development. The active involvement of teachers and collaboration with
families will ensure the success of this educational intervention.