Optimització del temps d’esbarjo per a la millora de l’activitat física

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Josep
dc.contributor.author Caimari Robles, Mireia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-11T11:02:57Z
dc.date.available 2025-03-11T11:02:57Z
dc.date.issued 2025-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169298
dc.description.abstract [cat] El pati escolar s’ha de veure com una gran oportunitat per a promoure l’activitat física i els hàbits saludables a l’escola entre els infants. Aquest treball té com a objectiu desenvolupar una proposta per a millorar els patis actius d'una escola de Palma. A partir de qüestionaris i observació directes, s’han identificat les necessitats i preferències dels estudiants. Els resultats indiquen una manca d'estratègies formals per utilitzar els patis com a espais educatius. Per solucionar aquesta mancança, es proposa formar els docents, implicar a tota la comunitat educativa i millorar les infraestructures i recursos. La proposta didàctica pretén transformar el pati en un lloc inclusiu i estimulant que promogui la convivència positiva i l'activitat física diària. Les actuacions específiques inclouen la creació d'espais de joc, l'ús de nous materials i la formació de monitors de pati per als alumnes de cinquè i sisè de primària. Aquestes mesures tenen com a objectiu garantir que els infants puguin participar en diferents activitats físiques durant el pati, afavorint al seu desenvolupament. La implicació activa del professorat i la col·laboració amb les famílies asseguraran l’èxit d’aquesta intervenció educativa. ca
dc.description.abstract [eng] The school playground should be viewed as a significant opportunity to promote physical activity and healthy habits in school among children. This study/paper aims to develop a proposal to improve the active playgrounds of a school in Palma. Through questionnaires and direct observation, the needs and preferences of students have been identified. The results indicate a lack of formal strategies to use playgrounds as educational spaces. To address this issue, it is proposed to train teachers, involve the entire educational community and improve infrastructures and resources. The didactic proposal aims to transform the playground into an inclusive and stimulating place that promotes positive social interaction and daily physical activity. Specific actions include the creation of play areas, the use of new materials and the training of playground monitors for fifth and sixth-grade primary students. These measures aim to ensure that children can engage in various physical activities during playground time, thus fostering their development. The active involvement of teachers and collaboration with families will ensure the success of this educational intervention. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Patis actius ca
dc.subject.other Temps d’esbarjo ca
dc.subject.other Activitat física (AF) ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Millora ca
dc.subject.other Active playgrounds ca
dc.subject.other Leisure time ca
dc.subject.other Physical activity (PA) ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Improvement ca
dc.title Optimització del temps d’esbarjo per a la millora de l’activitat física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics