[cat] El treball de final de grau en Educació Primària se centra en l'anàlisi dels beneficis
de la musicoteràpia en el desenvolupament de les persones amb Trastorn de l'Espectre
Autista (TEA). Davant l'augment de la presència d'infants amb TEA a les aules, es destaca
la necessitat d'oferir alternatives i teràpies eficients que fomentin la millora de les seves
habilitats comunicatives, conductuals i personals. A través d'una recerca bibliogràfica
científica, aquest treball dona resposta a les bases teòriques i als efectes específics de la
musicoteràpia de les persones amb TEA, així com mostra experiències reals implementades
en entorns educatius. Es dona importància en els avanços de les habilitats comunicatives
dels nens amb TEA quan s'utilitza la música com a eina terapèutica. Els resultats mostren
que la disciplina de la musicoteràpia produeix millores significatives en la comunicació, el
comportament social i la producció verbal d'alumnes amb TEA, seguint una metodologia i
programa d'activitats prèviament definits.
[eng] The end-of-degree thesis in Primary Education focuses on the analysis of the
benefits of music therapy in the development of people with Autism Spectrum Disorder
(ASD). Due to the increasing presence of children with ASD in the classroom, the need to
offer efficient alternatives and therapies that promote the improvement of their
communicative, behavioral and personal skills is highlighted. Through a scientific literature
search, this work provides answers to the theoretical bases and specific effects of music
therapy for people with ASD, as well as shows real experiences implemented in educational
settings. It is important in the advances in the communicative skills of children with ASD
when music is used as therapy. The results show that the discipline of music therapy
produces significant improvements in communication, social behavior and verbal production
of students with ASD, following a previously defined methodology and program of activities.