Beneficis de la musicoteràpia en nens amb trastorn de l'espectre autista

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Capllonch Cifre, Victòria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T10:33:38Z
dc.date.available 2025-03-13T10:33:38Z
dc.date.issued 2025-03-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169369
dc.description.abstract [cat] El treball de final de grau en Educació Primària se centra en l'anàlisi dels beneficis de la musicoteràpia en el desenvolupament de les persones amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). Davant l'augment de la presència d'infants amb TEA a les aules, es destaca la necessitat d'oferir alternatives i teràpies eficients que fomentin la millora de les seves habilitats comunicatives, conductuals i personals. A través d'una recerca bibliogràfica científica, aquest treball dona resposta a les bases teòriques i als efectes específics de la musicoteràpia de les persones amb TEA, així com mostra experiències reals implementades en entorns educatius. Es dona importància en els avanços de les habilitats comunicatives dels nens amb TEA quan s'utilitza la música com a eina terapèutica. Els resultats mostren que la disciplina de la musicoteràpia produeix millores significatives en la comunicació, el comportament social i la producció verbal d'alumnes amb TEA, seguint una metodologia i programa d'activitats prèviament definits. ca
dc.description.abstract [eng] The end-of-degree thesis in Primary Education focuses on the analysis of the benefits of music therapy in the development of people with Autism Spectrum Disorder (ASD). Due to the increasing presence of children with ASD in the classroom, the need to offer efficient alternatives and therapies that promote the improvement of their communicative, behavioral and personal skills is highlighted. Through a scientific literature search, this work provides answers to the theoretical bases and specific effects of music therapy for people with ASD, as well as shows real experiences implemented in educational settings. It is important in the advances in the communicative skills of children with ASD when music is used as therapy. The results show that the discipline of music therapy produces significant improvements in communication, social behavior and verbal production of students with ASD, following a previously defined methodology and program of activities. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 615 - Farmacologia. Terapèutica. Toxicologia. Radiologia ca
dc.subject.other Musicoteràpia ca
dc.subject.other Trastorn de l'espectre autista ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other Beneficis ca
dc.subject.other Music therapy ca
dc.subject.other Autism spectrum disorder ca
dc.subject.other ASD ca
dc.subject.other Benefits ca
dc.title Beneficis de la musicoteràpia en nens amb trastorn de l'espectre autista ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics