[cat] Aquest treball de fi de grau tracta sobre diferents aspectes a tenir en compte per poder fer
sessions per treballar les matemàtiques inclusives. S’esmenten quatre elements rellevants:
la mirada cap a l’infant, la convivència i la cohesió, les metodologies actives i els recursos.
Tracta de desenvolupar aquests punts claus, tenint en compte com a centre de
l’aprenentatge l’infant on les seves necessitats i inquietuds seran imprescindibles com a
punt de partida per treballar qualsevol tema, en aquest cas, matemàtic. El treball es divideix
en dos blocs, la primera part és un marc teòric que aprofundeix cada punt mencionat
anteriorment i en el segon bloc, més pràctic, hi ha un recull de recursos: materials
manipulatius i jocs. Amb aquests recursos es pretén mostrar idees per poder dur a terme a
les aules de primària, fomentant l’autonomia i la motivació per part de l’alumnat. A més, es
proporcionen tres activitats detallades amb material manipulatiu i jocs propis per
desenvolupar i aprendre conceptes matemàtics de manera lúdica i accessible per a tots i
totes.
[eng] This final Bachelor's thesis focuses on the different aspects to take into account regarding
the teaching of inclusive mathematics sessions. Four key elements are mentioned: children
as focus point, the coexistence and cohesion, the active methodologies and the resources.
The project tries to develop all these key terms, having children as the main center of
learning. Where their needs and concerns are going to be essential as a starting point to
develop any aspect, in this case, mathematics. The project is divided in two blocks, the first
part is a theoretical framework that deeps in the aforementioned points individually; in the
second block, which is more practical, there is a set of resources: manipulative materials and
games. It is pretended that with this resources to show ideas to develop in primary
classrooms, promoting the students autonomy and motivation. In fact, three detailed
activities are provided with manipulative material and own games that state for developing
and learning mathematical concepts in a playful way and are accessible to everybody.