​Estudi sobre metodologies actives i recursos per potenciar el procés d'E-A a l'àrea de matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Fiol Munar, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T11:54:49Z
dc.date.available 2025-03-13T11:54:49Z
dc.date.issued 2025-03-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169375
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau tracta sobre diferents aspectes a tenir en compte per poder fer sessions per treballar les matemàtiques inclusives. S’esmenten quatre elements rellevants: la mirada cap a l’infant, la convivència i la cohesió, les metodologies actives i els recursos. Tracta de desenvolupar aquests punts claus, tenint en compte com a centre de l’aprenentatge l’infant on les seves necessitats i inquietuds seran imprescindibles com a punt de partida per treballar qualsevol tema, en aquest cas, matemàtic. El treball es divideix en dos blocs, la primera part és un marc teòric que aprofundeix cada punt mencionat anteriorment i en el segon bloc, més pràctic, hi ha un recull de recursos: materials manipulatius i jocs. Amb aquests recursos es pretén mostrar idees per poder dur a terme a les aules de primària, fomentant l’autonomia i la motivació per part de l’alumnat. A més, es proporcionen tres activitats detallades amb material manipulatiu i jocs propis per desenvolupar i aprendre conceptes matemàtics de manera lúdica i accessible per a tots i totes. ca
dc.description.abstract [eng] This final Bachelor's thesis focuses on the different aspects to take into account regarding the teaching of inclusive mathematics sessions. Four key elements are mentioned: children as focus point, the coexistence and cohesion, the active methodologies and the resources. The project tries to develop all these key terms, having children as the main center of learning. Where their needs and concerns are going to be essential as a starting point to develop any aspect, in this case, mathematics. The project is divided in two blocks, the first part is a theoretical framework that deeps in the aforementioned points individually; in the second block, which is more practical, there is a set of resources: manipulative materials and games. It is pretended that with this resources to show ideas to develop in primary classrooms, promoting the students autonomy and motivation. In fact, three detailed activities are provided with manipulative material and own games that state for developing and learning mathematical concepts in a playful way and are accessible to everybody. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Recursos ca
dc.subject.other Infant ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Resources ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Methodology ca
dc.title ​Estudi sobre metodologies actives i recursos per potenciar el procés d'E-A a l'àrea de matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics